;
coinex

رباتی قانون اول آسیموف رباتیک را شکست

رباتی قانون اول آسیموف رباتیک را شکستکسانی که از طرفداران ربات ها و مسائل رباتیک هستند، احتمالا آسیموف و سه قانون آن را می شناسند، یا حداقل جمله ی ویل اسمیت را در فیلم ” I, Robot” به یاد دارند که می گوید: ” یک ربات ممکن است به انسان آسیب نرساند ولی با انفعالات خود به انسان امکان آسیب رساندن را می دهد.”

متاسفانه، رباتی که برای رفاه و ایمنی انسان خلق شده بود، باعث صدمه به انسان شده است. بنا به گزارش ABC7، یک ربات مامور امنتی به نام Knightscope K5 مستقر در مرکز خرید استنفورد در دره سیلیکون ولی، به پای یک کودک نوپای 16 ماهه آسیب رساند.

پدر و مادر کودک گفته اند که این ربات با یک ضربه به سر پسر بچه ی آنها، او را به زمین انداخته و حتی در این حالت متوقف هم نشده و به راه خود ادامه داده است. به نظر می رسد که در پی این حادثه، پای کودک متورم شد ولی آسیب جدی برای آن بوجود نیامده است. با توجه به اینکه این ربات 300 پند بوده و این کودک نیز 16 ماه داشته، احتمالا صدمه بسیار کمی اتفاق افتاده است.

Knightscope K5 رباتی است که با سنسور ها و دوربین های تعبیه شده در آن، برای نظارت بر محیط اطراف، استفاده می شود. همچنین گفته شده که قیمت آن 6.25 دلار است، این مقدار بسیار کمتر از هزینه ی لازم برای استخدام ماموران امنیتی محسوب می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر