;
coinex

فروش کت قدیمی آلبرت انیشتین با قیمت 146000 دلار

کت چرمی و مورد علاقه ی آلبرت انیشتین به مزایده گذاشته شد و با قیمت 146000 دلار به فروش رفت.

کت چرمی و مورد علاقه ی آلبرت انیشتین به مزایده گذاشته شد و با قیمت 146000 دلار به فروش رفت.

همه ی ما به یک یا دو تکه از لباس های خود علاقه ی خاصی داریم. فیزیک دان افسانه ای، آلبرت انیشتین هم یک کت چرمی قهوه ای داشت که حتی در روزهای گرم باهاماس هم آن را به تن می کرد. کت چرمی این برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک، در مزایده ی Christie، با قیمت 146000 دلار به فروش رسید. به گفته ی توماس وینینگ، متخصص مزایده ی Christie، اولین عکس های آبرت انیشتین که در آن، کت چرمی خود را به تن داشت به زمان فرار او از حکومت نازی و سکونتش در آمریکا در سال 1933 باز می گردد.

وینینگ می گوید: “به نظر می رسد که این کت، بیانگر احساسات آلبرت انیشتین در زمانی بود که زندگی خود را در آمریکا آغاز کرد. این کت توسط برند Levi Strauss ساخته شده و به شدت آمریکایی به نظر می رسد.”

به گفته ی وینینگ، آلبرت انیشتین این کت را همیشه و در همه جا به تن داشت تا دردسر حمل لباس های مختلف را نداشته باشد. در این مزایده، ساعت جیبی انیشتین و آجرهای خانه ای که او در کودکی و در دهه ی 1880 در آلمان با آن بازی می کرد نیز به فروش رسیده اند. آن اجرها با قیمت 82500 دلار و ساعت او با قیمت 352000 دلار فروخته شدند.

ژاکت چرمی آلبرت انیشتین به کمد اتاق هیچ کسی اضافه نمی شود، بلکه توسط شرکت تولید کننده ی آن، Levi Strauss خریداری شده و در آرشیو این شرکت، جایگاهی برای خود یافته است.

احتمالا باید آن را برای مدتی در فضای باز نگه دارند، این طور که به نظر می رسد این دانشمند بزرگ چندان به شست و شوی لباس اعتقادی نداشته است. ونینگ در این باره می گوید: ” آلبرت انیشتین پشت سر هم پیپ می کشید و بعد از 60 سال که از مرگ او می گذرد، این کت هنوز هم بوی دود می دهد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر