;
coinex

تاریخچه ای از شکل گیری بازی پوکمون گو و حقایقی درباره ی آن!

بازی پوکمون گو رسما به یک پدیده تبدیل شده است تا جایی که حتی هیلاری کلینتون هم در شوخی های کمپین انتخاباتی خود از آن استفاده می کند.

قبل از اینکه بازی پوکمون گو روی گوشی های آیفون و دستگاه های اندرویدی ظاهر شود، ماجراهای زیادی را طی کرده تا اینکه به پدیده ای که این روزها شاهد آن هستیم، تبدیل شده است.

در ادامه با 14 حقیقت درباره ی بازی پوکمون گو و چگونگی به وجود آمدن آن آشنا خواهیم شد؛ با تکرا همراه شوید.

.

سری بازی پوکمون برای اولین بار در سال 1995 و با بازی Pokemon Red and Blue و در نسخه ی اصلی دسته بازی Nintendo Game Boy کار خود را آغاز کرد؛ این روند به قبل از ورود به عرصه ی کارتون ها و امپراتوری رسانه باز می گردد. فروش مجموعه بازی های کامپیوتری پوکمون تا پایان سال 2015، به 279 میلیون کپی رسیده بود؛ این در حالیست که خرده فروشی پوکمون تنها در سال 2015، به 2.1 میلیارد دلار رسید.

.

این اولین بار نیست که می توان با شخصیت های نینتندو در فضای واقعیت افزوده، به شکلی که در فضای پوکمون گو دیده می شود، بازی کرد. نینتندو 3DS (دستگاهی که در تصویر پایین مشاهده می کنید) و نسخه ی قبلی آن، از قابلیت واقعیت افزوده به شکل محدودی استفاده می کردند. با نگه داشتن دوربین دستگاه روی کارت های مخصوص در این بازی، شخصیت های سه بعدی روی نمایشگر ظاهر می شدند، چیزی شبیه به بازی واقعیت افزوده ی پوکمون گو به شکلی که امروزه وجود دارد.

.

نکته ی جالب توجه درباره ی این بازی این است که پوکمون در واقع، تنها به کمپانی نینتندو تعلق ندارد. حق کپی رایت آن اساسا به صورت مشترک در اختیار کمپانی پوکمون، سرمایه گذاری مشترک بین نینتندو، توسعه دهنده ی اصلی بازی (Game Freak) و اسباب بازی سازCreatures قرار دارد. کمپانی پوکمون در اصل راهبری و توسعه ی بازی پوکمون گو را به عهده داشته است.

.

جهان برای اولین بار در تبلیغات سوپر بال در ژانویه 2016 از وجود بازی پوکمون گو با خبر شد؛ این تبلیغات به منظور بزرگداشت بیستمین سال حضور نسخه ی اصلی بازی های پوکمون برای Nintendo Game boy طراحی شده بود.

.

ریشه های بازی پوکمون گو به سال 1995 و راه اندازی بازی Meridian 59 باز می گردد. این اولین بازی سه بعدی آنلاین در آن زمان بود که پیش زمینه ی بازی جهان وار کرافت در ده سال بعد را به وجود آورد. Meridian 59 همچنین اولین بازی بود که تحت سرپرستی جان هنکه طراحی شده بود؛ کسی که در حال حاضر سرپرستی کمپانی توسعه دهنده ی بازی پوکمون گو یعنی Niantic را به عهده دارد. بازی Meridian 59 هنوز هم به صورت آنلاین در دسترس قرار دارد، برای امتحان کردن این بازی به این لینک مراجعه کنید.

.

جان هنکه در سال 2001، استارتاپ Keyhole را بنیان گذاشت؛ بخش بزرگی از این شرکت نوپا توسط In-Q-Tel (بازوی سرمایه گذاری سیا) تامین بودجه می شد. اوایل امسال، مدیر عامل سابق In-Q-Tel، گیلمن لویی به گروه مدیران نیانتیک پیوست.

.

بزرگترین پروژه ی گوگلی Keyhole، گوگل ارث (Google Earth) بود؛ عملکرد این برنامه به شکلی است که کاربر در کره ی مجازی ایجاد شده، می تواند از نمای بالا، هر منطقه ی دلخواهی را تماشا کند. زمانیکه این برنامه در سال 2005 راه اندازی شد، هیچ چیز مشابه با آن وجود نداشت.

.

هانکه در سال 2010، روند ایجاد نیانتیک، یکی از شرکت های فرعی گوگل را رهبری کرد. نام نیانتیک برگرفته از کشتی صید نهنگ است که در سان فرانسیسکو به یک رستوران/ هتل تبدیل شد. آنها با انتخاب این نام قصد داشتند تاریخ های جالب و حقایق مربوط به منطقه را از طریق تکنولوژی به نمایش بگذارند.

.

اولین پروژه ی نیانتیک، اپلیکیشن Field Trip گوگل است که برای دستگاه های اندرویدی و آیفون ساخته شده بود؛ اپلیکیشن فیلد تریپ، نزدیک شدن به مناطق معروف تاریخی را به اطلاع کاربر می رساند. این اولین بار بود که نیانتیک به جمع آوری اطلاعات درباره ی محل های مختلف پرداخت که در آینده برای ایجاد پوک استاپ و یا باشگاه های موجود در بازی پوکمون گو مورد استفاده قرار گرفت.

.

محرک مستقیم در ایجاد بازی پوکمون گو ، بازی Ingress بود. این بازی نیز همانند پوکمون گو ، مردم را به چالش می کشید تا برای پیدا کردن پورتال های مختلف، از خانه خارج شوند. بازی Ingress نیز از داستان های ماجرایی هیجان انگیز برخوردار بود تا حدی که مردم حتی کتاب هایی را در جهان بازی، منتشر کردند.

.

بازی Ingress نیز از داده های اپلیکیشن Field Trip استفاده می کرد و در عین حال به کاربر اجازه می داد تا پورتال های خود را نیز پیشنهاد کند. پس اگر از مکان های قرار گرفتن پوک استاپ ها در محله های عجیب و یا خطرناک شگفت زده شده اید، حالا دلیل آن را نیز می دانید.

.

لازم به ذکر است که بازی Ingress، جریان موفقیت آمیز بازی پوکمون گو را نداشته است؛ با اینحال میلیون ها کاربر را به خود مشغول کرده است. در واقع، مدیر عامل کمپانی پوکمون، Tsunekazu Ishihara در ژاپن، یکی از بازیکنان حرفه ای Ingress به شمار می رود؛ این مساله نیز به تنهایی، مسیر به وجود آمدن بازی پوکمون گو را آسان تر کرد.

.

اما نبوغ اصلی بازی پوکمون گو در روز شوخی دروغ آوریل به وجود آمد. گوگل و اعضای پوکمون گو در سال 2014 برای چالش پوکمون در گوگل مپ با هم تیم تشکیل دادند؛ بازیکنان باید وجب به وجب جهان مجازی را می گشتند تا تمام پوکمون ها را بگیرند.

.

و گوگل برای تمام بازیکنانی که می توانستند تمام پوکمون موجود در گوگل مپ را بگیرند، یک جایزه ی بزرگ در نظر گرفته بود: دسته ای از بیزنس کارت های سفارشی با طرح “استاد پوکمون”.

.

نیانتیک در اواخر سال 2015 و کمی قبل از انتشار بازی پوکمون گو ، از گوگل جدا شد. جان هنکه اخیرا به خبرنگار وبسایت بیزنش اینسایدر گفته است که طراحی بازی پوکمون گو با هدف ایجاد تحرک در مردم، “تماشای جهان از زاویه ی جدید” و برقراری ارتباط بیشتر با اطرافیان برای داشتن ماجراجویی بیشتر انجام شده است.

.

حالا که اطلاعات بیشتری درباره ی بازی پوکمون گو کسب کرده اید، پیشنهاد می کنیم که هرچه سریع تر ماجراجویی خود را آغاز کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر