;
coinex

کمپانی اپل به عنوان محبوب ترین شرکت دنیا انتخاب شد

کمپانی اپل بار دیگر رتبه ی اول را در میان محبوب ترین شرکت های دنیا به دست آورد.

کمپانی اپل بار دیگر رتبه ی اول را در میان محبوب ترین شرکت های دنیا به دست آورد.

مردم به طور معمول دور هم جمع نمی شوند تا درباره ی 10 کمپانی محبوب دنیا صحبت کنند؛ اما این طور که به نظر می رسد، سازمان هایی هستند که آنها را به این کار دعوت می کنند.

برای مثال شرکت Future Brand را در نظر بگیرید؛ این شرکت خود را به عنوان “کمپانی خلاق آینده” معرفی کرده و می گوید “ما تجربه های برندهای آینده را توصیف کرده و آنها را ارائه می دهیم.” این کمپانی هر سال، 100 شرکت بزرگ سرمایه گذار در بازار را مورد بررسی قرار می دهد و با 3000 مصرف کننده و متخصص صنعتی در 17 کشور دنیا گفتگو کرده و یک رده بندی از چیزی که خود آن را “قدرت ادراک” می نامد، و نه قدرت مالی، تهیه می کند.

رده بندی امسال نشان می دهد که کمپانی اپل باز هم رتبه ی اول را از آن خود کرده است؛ این شرکت سال گذشته در مقام دوم و بعد از گوگل قرار گرفته بود. دو احساسی که امسال توسط اپل به وجود آمده، شور و شوق و تحسین است. اپل به سرعت به کامنت های پر شور درباره ی دستاوردهای تحسین برانگیز، پاسخی نداده است.

لازم به ذکر است که کمپانی گوگل دیگر از نقطه نظر سرمایه بازار، عضو 100 شرکت بزرگ دنیا نیست؛ چرا که در حال حاضر بخشی از کمپانی آلفابت به شمار می رود. بدین ترتیب باید گفت که کمپانی اپل مجبور نیست با برنده ی سال قبل رقابت کند. با اینحال، اپل با آلفابت نیز رقابت کرده است؛ شرکتی که ماشین های خودران آن از نقطه نظر نرم افزاری با مشکل مواجه شد و در حال حاضر در مقام 21 ام قرار دارد.

البته شاید این ذهنیت به وجود آمده باشد که بسیاری از مصرف کنندگان حتی نام آلفابت را نیز نشنیده اند؛ با اینحال، با یک نگاه گذرا به این لیست متوجه می شوید که شرکت های تکنولوژی محبوب ترین شرکت ها هستند؛ شاید بزرگ ترین کمپانی ها را نداشته باشند؛ اما قطعا مورد علاقه ی بسیاری از مردم هستند.

در این رده بندی، کمپانی مایکروسافت در رتبه ی دوم قرار گرفته است؛ این شرکت نیز از نقطه نظر شور و تحسین، امتیازات بالایی را کسب کرده است.

کمپانی سامسونگ نیز در مقام سوم قرار گرفته که در مقایسه با رتبه ی هفتم سال گذشته، پیشرفت داشته است. این کمپانی امتیاز بالایی را در داشتن آینده ای درخشان، مخصوصا در زمینه ی نوآوری، به دست آورده است.

فیس بوک و آمازون نیز در بین 10 شرکت محبوب قرار گرفته اند. شاید هیچ وقت حدس نزنید، اما در پایین ترین رتبه ها، شرکت های تولیدکننده ی تنباکو، شرکت های نفتی و بانک ها قرار گرفته اند. شرکت های تکنولوژی که در پایین ترین رده قرار دارند، Vodafone با 88، کامکست با 86 و ورایزون با 83 امتیاز بوده اند.

نکته ی عجیب اینجاست که کمپانی اپل در دوره ای به عنوان محبوب ترین شناخته شده که به عقیده ی مفسران، کمترین افتخارات را کسب کرده است. فروش آیفون ها رو به کاهش است و گفته می شود که آیفون بعدی اپل تفاوت چندانی با نسخه ی قبلی آن نخواهد داشت. بنا بر بررسی هایی که اخیرا انجام شده، کمتر از 10 درصد مردم نسبت به خرید آیفون بعدی اپل تمایل دارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا




ارسال نظر