;
coinex

تراشه ی اگزینوس جدید سامسونگ با قدرت پردازش 4 گیگاهرتز ارائه خواهد شد

گفته می شود که نسل جدید تراشه ی اگزینوس سامسونگ از قدرت پردازش 4 گیگاهرتز برخودار بوده و از تراشه ی اسنپ دراگون 830 نیز با صرفه تر است.

اینطور که به نظر می رسد کمپانی سامسونگ کار بر روی نسل جدید تراشه ی موبایل اگزینوس را آغاز کرده است؛ این تراشه احتمالا با نام اگزینوس 8895 معرفی شده و گام بلندی در پردازش گوشی های موبایل به شمار می رود. گوشی گلکسی نوت 5 از تراشه ی اگزینوس 7420 بهره مند شده و گوشی گلکسی نوت 7 از تراشه ی اگزینوس 8890 بهره می برد؛ این دو تراشه، 14 نانومتری هستند. اما به نظر می رسد که کمپانی سامسونگ با تراشه ی اگزینوس 8895 وارد دوره ی تراشه های 10 نانو متری خواهد شد.

نتیجه ی این تغییرات به عملکرد بهتر منجر می شود، اما نکته ی مهم تر، کاهش مصرف انرژی آنهاست. بنابر گزارش منابع داخلی، سامسونگ در حال تحقیق بر روی دسته آزمون های تراشه ی اگزینوس 8895 در قدرت پردازش 4 گیاهرتز برای هسته های سفارشی قدرتمند است که در معماری بزرگ LITTLE با Cortex-A53 از قدرت پردازشی 2.7 گیگاهرتز کمتر نمی شود. این میزان در مقایسه با تراشه ی 8890، 30 درصد افزایش داشته که در بهترین حالت، قدرت پردازش 3 گیگاهرتز را از خود نشان داده است. لازم به ذکر است که اینها نتایج آزمون های داخلی هستند و دستگاه هایی که در نهایت عرضه می شوند، از قدرت پردازش کمتری برخوردار خواهند بود؛ با اینحال، پتانسیل روند تولید تراشه های 10 نانو متری برای ارائه ی قدرت بسیار زیاد و مصرف بسیار اندک را به نمایش می گذارد.

حتما از پتانسیل های گرمای بیش از حد با فرکانس پردازنده های گوشی های فعلی با خبر هستید؛ کمپانی کوالکوم در ایجاد تعادل بین قدرت و بهره وری گرمایی در تراشه های اسنپ دراگون با مشکل مواجه است. با در نظر داشتن این موضوع، منابع داخلی سامسونگ مدعی شدند که تراشه ی اگزینوس 8895 که توانایی ارائه ی قدرت 4 گیگاهرتزی را دارد در مقایسه با تراشه ی آینده ی اسنپ دراگون 830 با قدرت پردازش 3.6 گیگاهرتز، از مصرف انرژی کمتری برخوردار است. این احتمال وجود دارد که تراشه ی اگزینو س جدید سامسونگ در گوشی های گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8 و یا هر گوشی جدید دیگر قرار بگیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر