;
coinex

سال آینده ظرفیت باتری گوشی های هوشمند دوبرابر می شود

سال آینده دیگر ظرفیت باتری گوشی های هوشمند دوبرابر می شودبا توجه به گزارشی از MIT News نوعی باتری به نام “لیتیوم فلز”توسط  SolidEnergy اسپین آف MIT ساخته شده است که می تواند ظرفیت باتری گوشی های هوشمند را دو برابر کند.

این باتری می تواند همان میزان انرژی قابل ذخیره در یک سلول لیتیوم یون استاندارد را در سایز نصف آن ذخیره کند، با این وجود می توان باتری را به اندازه ی یک سلول لیتیوم یونی ساخت و دوام و ظرافیت آن را دو برابر کرد.

در واقع دانشمندان در حال کار بر روی باتری هایی هستند که به جای کربن آند از فلز لیتیوم در آن استفاده شود. با این وجود هیچ مشکلی در افزایش مقاومت و “دندریت” رشته های آند که باعث اتصال کوتاه و حرارت باتری می شوند، به وجود نخواهد آمد. پیش از این در دانشگاه MIT فویل آندی لیتیوم فلزی ساخته شده بود ولی این باتری تا 175 درجه فارنهایت حرارت ایجاد می کرد و قاعدتاً مانع پیش رفت کار می شد.

لیتیوم فلز

برای حل این مشکل، تیم مربوطه، یک پوشش الکترولیت جامد برای این فویل لیتیوم فلزی توسعه دادند که با دمای اتاق کار می کرد. همچنین یک الکترولیت غیر قابل اشتعال با مقاومت کمتر در آن بکار رفت که زمان واکنش با لیتیوم فلز، دندریت ایجاد نمی کند. نتیجه ی نهایی ایجاد یک باتری با قدرت سلول لیتیوم یونی در نصف اندازه ی آن بود. یا اینکه می توان گفت دو برابر ظرفیت در همان اندازه را ارائه می داد.

این شرکت در حال حاضر قصد دارد تا پایان نوامبر سال جاری، این باتری ها برای هواپیماهای بدون سرنشین مهیا کند. پس از آن در نظر دارد تا سال 2017 آن را تجاری کرده و در گوشی های هوشمند به کار برد.

ظرفیت باتری گوشی های هوشمند یکی از عمده ترین مشکلاتی است که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه از آن شکایت دارند، با دو برابر شدن ظرفیت باتری گوشی های هوشمند تحول عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر