;
coinex

لایف استیج: شبکه اجتماعی جدید فیس بوک برای نوجوانان

لایف استیج: شبکه اجتماعی جدید فیس بوک برای نوجوانانلایف استیج (Lifestage)، یک شبکه اجتماعی جدید است که شرکت فیس بوک آن را مختص کاربران نوجوان طراحی کرده است.

در واقع فیسبوک این بخش نرمافزاری جدیدی برای نوجوانان طراحی کرده تا مزیت رقابتی دیگری با اسنپ چت رقم بزند. برنامه جدید لایف استیج در حال حاضر تنها برای پلت فرم ios در دسترس است. لایف استیج مانند یک نوع دفتر خاطرات تصویری است که کاربر در آن به سوالات زندگینامه خود پاسخ می دهد. البته در این شبکه ی اجتماعی، به جای پر کردن جواب سوالات با عبارت های متنی، یک قطعه ویدئویی کوچک ضبط می کنید که دیگران می توانند آن را در پروفایل شما ببینند. هر بار که کاربری که با شما در ارتباط است صفحه خود را به روز رسانی می کند، ویدئوی آپلود شده ی شما در فید او به نمایش در می آید.

این برنامه توسط جوان موفق 19 ساله ای به نام مایکل سِیمن طراحی شده، او یکی از مدیران محصولات فیسبوک است که در مصاحبه ای با تکرانچ اظهار کرده است که قصد او از طراحی لایف استیج، تکرار روزهایی است که فیس بوک تنها محدود به کاربران دانشجو بود. این برنامه برای کاربرانی که حداکثر 21 سال سن دارند قابل استفاده است. برای ورود به این شبکه ی اجتماعی نیاز به حساب کاربری قبلی فیسبوک ندارید همه می توانند آن را دانلود و نصب کنند، ولی برای قبت حساب کاربری و برقراری ارتباط با کاربران نوجوان دیگر برای افراد بالای 22 سال، محدودیت وجود دارد، یعنی اگر سن شما بیشتر از 22 است، تنها می توانید پروفایل شخصی خود را ببینید و قادر با برقراری ارتباط با کاربران دیگر نخواهید بود.

سِیمن امیدوار است که بر خلاف رویکرد دانشگاهی فیسبوک در سال 2004، لایف استیج بتواند به مدارس محلی متصل شود. و برای ارتباط دانش آموزان با یکدیگر محیط جالب و منحصر به فردی باشد. لایف استیج به شما این امکان را می دهد که محل تحصیل خود را مشخص کنید اما به جز 20 نفری که با شما هم مدرسه ای هستند، نمی توانید محل تحصیل دیگران را مشاهده کنید.

فعلا مشخص نیست که این برنامه چگونه از دسترسی کاربران بزرگتر جلوگیری می کند، ولی احتمالا از روش ریپورت و بلاک استفاده خواهد کرد.

به نظر می رسد که فیسبوک با این تلاش ها، در صدد رقابت با اسنپ چت است. این شرکت به شدت در مورد تهدید کاربران رو به رشد اسنپ چت، نگران است. به هر حال بدیهی است که با شبکه اجتماعی لایف استیج می تواند کاربران نوجوان را به سوی خود جذب کند.

یکی از کارهای اخیر فیسبوک برای رقابت با اسنپ چت، این بود که اوایل این ماه در اینستاگرام بخش استوری را راه اندازی کرد که دقیقا یک ویژگی شبیه سازی شده از اسنپ چت است. پیش از آن نیز برنامه های زیادی از جمله اسلاینگ شات، ریف و پوک را در راستای تلاش برای رقابت با اسنپ چت، عرضه کرد. ولی هیچ کدام از این محصولات به فیسبوک کمکی نکردند، به طوری که سال گذشته فعالیت پوک را به اتمام رساند. این بار فیسبوک برای رقابت به دنبال جذب نوحوانان است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر