;
coinex

سامسونگ می گوید نسخه چینی گلکسی نوت 7 از آتش گرفتن در امان است

از زمان اتشار گلکسی نوت 7 چیزی حدود 18 روز می گذرد و آتش گرفتن های پی در پی این فبلت در هنگام شارژ به کابوسی بزرگ برای این شرکت تبدیل شده است.

روزهای چندان خوبی برای سامسونگ سپری نمی شود. غول بزرگ گوشی ساز جهان این روزها حال و هوای چندان خوشی ندارد. سامسونگ گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) با هیاهوی بسیار زیادی معرفی شد. هر کسی مایل بود تا جز اولین نفراتی باشد که این دستگاه را در اختیار خواهد داشت. پوسترهای تبلیغاتی فبلت جدید سامسونگ در بیشتر نقاط مختلف دنیا خودنمایی می کرد تا این که اولین گزارش انفجار باتری این دستگاه در فضای آنلاین منتشر شد. این حادثه می توانست تنها یک اتفاق و پیشامد تصادفی باشد؛ اما سریعا گزارش های مختلفی از سراسر جهان مخابره شد و حوادث مشابهی را بازگو کرد. گویا برای سامسونگ فاجعه ای در حال شکل گیری بود.

 از زمان اتشار گلکسی نوت 7 چیزی حدود 18 روز می گذرد و آتش گرفتن های پی در پی این فبلت در هنگام شارژ به کابوسی بزرگ برای این شرکت تبدیل شده است. بنا به گزارش برخی از منابع معتبر خبری جهان در همین 18 روز، 35 مورد آتش گرفتن – به طور میانگین در هر روز دو حادثه ثبت شده است – و حتی انفجار باتری این گوشی باعث نگرانی این شرکت کره ای شده و طرفداران آن را شوکه کرده است. کار تا آنجا پیش رفت که سامسونگ در یک فراخوان عمومی سعی دارد تا تمامی دستگاه های گلکسی نوت 7 خود را از بازار جمع آوری کند.

فراخوان جمع آوری دستگاه های گلکسی نوت 7 از تمامی بازارهای جهان در حال انجام بوده و گویا تنها چین از این قاعده مستثنی گشته است. سامسونگ می گوید که باتری نسخه چینی گلکسی نوت 7 از یک سازنده دیگر تهیه شده است. در حالی که بسیاری از مردم ممکن است که برای خرید این دستگاه دچار تردید شده باشند، شاید بد نباشد که سامسونگ با بیانیه ای کمی این موضوع را برای کاربران خود باز کرده و نگرانی های آنان را مرتفع کند. این شرکت تاکنون 2.5 میلیون دستگاه از این گوشی را به بازار عرضه کرده که گویا قصد دارد آنها را با دستگاه جدیدی جایگزین کند.

فارغ از این اتفاقات اخیر سامسونگ گلکسی Note 7 دستگاه قابل قبولی است. یک صفحه نمایش 5.7 اینچی آمولد با رزولوشن تصویری 1440 در 2560 پیکسل پنل جلویی آن را شامل شده که با پوششی از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می شود. تراشه اکسینوس 8890 با سرعت پردازشی 2.3 گیگاهرتز به آن قدرت داده، 4 گیگابایت رم داشته و از 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار شده است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو بخش ثبت تصاویر ان را تشکیل می دهد. اسکنر اثر انگشت، قلم استایلوس اس پن و کد حفاظتی IP68 از بارزترین ویژگی های این فبلت است.

آتش گرفتن گوشی های هوشمند در حال شارژ شدن به همین جا ختم نخواهد شد، گزارش هایی از آتش گرفتن گوشی هایی چون شیائومی می 5 و وان پلاس 3 نیز شنیده است و البته در جدیدترین این اتفاقات گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج قرار دارد که دیروز منتشر شد و برای سامسونگ مجددا شوکه برانگیز بود.

به معنای واقعی روزهای سختی برای سامسونگ در پیش است. رقیب سنتی این کمپانی، اپل تا چند روز آینده آیفون های جدید خود را منتشر خواهد کرد و سامسونگ هنوز درگیر اتفاقات تازه ایست که برای این کمپانی رقم خورده است. باید دید این غول تکنولوژی آسیا چگونه از پس این مشکل بر خواهد آمد. باید دید!

.

منبع: gizmochina

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر