;
coinex

معرفی و بررسی بازی اندرویدی ایرانی جیرینگ لند

بازی جیرینگ لند ؛ معرفی و بررسی بازی اندرویدی ایرانی جیرینگ لند

خلاصه مشخصات بازی جیرینگ لند

نام بازی: جیرینگ لند

سبک بازی: مدیریتی

درجه سنی: 3+

پلتفرم: اندروید

حجم: 31 مگابایت

تکسکور “TechScore” (امتیاز تکرا): 5/10

.

بررسی مشخصات و گیم پلی بازی جیرینگ لند

بررسی مشخصات و گیم پلی بازی جیرینگ لند

چند سالی است که سازندگان بازی های کامپیوتری ایرانی با استفاده از موتورهای آماده بازی سازی به ساخت بازی هایی مشابه نمونه های موفق و نا موفق خارجی پرداخته اند و با استفاده از المان های محلی از جمله بنا های تاریخی، شخصیت ها و تیپ های مختلف و استفاده از گویش ها و تکه کلام های اختصاصی رنگ و بوی بومی به این بازی ها بخشیده اند. یکی از جذاب ترین و اعتیاد آور ترین سبک های بازی های کامپیوتری، سبک مدیریتی و استراتژیک است. بازی جیرینگ لند که توسط استودیو ایرانی طراحی بازی آناشید ساخته شده در این دسته قرار می گیرد.

بازی با این توضیح شروع می شود:

در افسانه ها آمده که در سنه 94 فردی خواهد آمد و با هدایت جیرینگ الممالک احتشامی سرزمینی خواهد ساخت به نام جیرینگ لند …
وی در این سرزمین مشاغل بسیار بنا خواهد نهاد و در اندک زمانی خزانه های شهرش را مملو از گنج های بیکران خواهد کرد، بطوریکه در شمار نیاید و جیرینگ جیرینگ سکه هایش هفت اقلیم را پر کند.
شهری که مردمان برای رسیدن به آن از جنگل های انبوه و دره های عمیق گذشته و روزها و شب های بیشماری را پشت دروازه های آن به انتظار می نشینند تا بلکه از سر عنایت در به روی آنها گشاده شود اما …
بی خبرند از راز سر به مهری که با ورود آنها به شهر بر ملا می شود.
این فرد کسی نیست جز تو … بله خود تو .

.

گیم پلی

در این بازی آنلاین که برای اجرا به اینترنت نیاز دارد، بازیگر در نقش شهردار شهر ظاهر شده و می بایست با ساختن ساختمان ها و فروشگاه های مختلف شهر خود را گسترش بدهد. با توجه به میزان درآمدی که از هر یک از فروشگاه ها عاید کاربر که در اینجا شهردار شهر نیز هست می گردد، گیمر باید اقدام به خرید الماس نماید. همین الماس ها هستند که در رده بندی بازی محاسبه شده و رتبه کاربر را در بین شهرداران دیگر مشخص می کند. در ابتدای بازی اولین ساختمان تجاری که به کاربر ارایه می شود یک دکه لبو فروشی بوده که بعد از انتخاب آن، امکان ساخت دیگر ساختمان ها و فروشگاه ها وجود دارد.

پیشنهاد برای شروع بازی جیرینگ لند این است که بعد از خرید لبو فروشی اقدام به ایجاد چند شعبه نموده تا پول مورد نیاز برای ساختمان ها و فروشگاه های دیگر تامین گردد. بازی نسبتا سبک بوده و برای اجرا نیاز به دستگاه خاصی ندارد. هر یک از فروشگاه ها و ساختمان ها به مدت زمان خاصی برای به سود دهی نیاز دارد و کاربر می تواند با خرید ارتقا های مختلف میزان درآمد و همچنین سرعت رسیدن به درآمد را بیشتر کند. برای جمع آوری سود حاصل از هر فروشگاه هت کافیست روی شکل ساختمان را لمس نموده تا مبلغ جمع شده به حساب کاربر واریز گردد.

برای کسب سود بیشتر هر کدام از فروشگاه ها قابلیت احداث شعبه در سه قسمت اضافه شدن ۱ شعبه ، ۱۰ شعبه و ۱۰۰ شعبه را دارند. خلاقیت در داستان بازی جیرینگ لند ، هرچند کم و کوتاه وجود دارد اما روند کلی بازی طوری نیست که کاربر را ساعت ها درگیر خود کند و بسیار زودتر از بازی های استراتژیک دیگر کاربر را دچار دلزدگی می کند. هیچگونه استراتژی خاصی برای بازیگر / شهردار وجود ندارد فقط هر از چند گاه و با توجه به میزان پیشرفت و در آمد فروشگاه ها گزینه پذیرش مهاجر به کار می آید که آنهم به سرعت و بعد از چند روز تکراری می شود و باعث افزایش درآمد کلی بازیگر می گردد.

در بخش آنلاین نیز بازیگران با چندین لیگ روبرو هستند لیگ های چوبی تا طلایی که با افرایش درآمد و خرید الماس های بیشتر در آن شرکت می کنند و در صورت رسیدن به حد نصاب تعیین شده برای هر لیگ به لیگ بالاتر صعود می کنند. در صورت بازی و ورود به آن بطور روزانه مبلغی با واحد شمش به بازیگر داده می شود. بطور مثال اگر سه روز بطور متناوب بازی را انجام دهید تعداد الماس های جایزه روز به روز بیشتر می گردد.

یکی از قابلیت های مثبت بازی جیرینگ لند در کنار نکات منفی آن، گزینه انتخاب مدیر برای فروشگاه ها است که کاربر را از جمع آوری سود حاصله از فروشگاه ها بی نیاز کرده و این عملیات را به صورت خودکار انجام می دهد.

نامگذاری فروشگاه ها و انتخاب رسته های شغلی آن جالب بوده ولی جالب ترین بخش این بازی انتخاب نام مدیران فروشگاه هاست که بسیار جالب و سرگرم کننده از آب در آمده است. بطور مثال لبو فروشی توسط مدیری با نام “عباس پروتز” اداره می گردد. از نکات مثبت بازی جیرینگ لند می توان به تنوع قابل قبول فروشگاه ها و ساختمان ها اشاره کرد.

نام بعضی از رسته های شغلی و نام مدیران آنها که بسیار بجا و قابل قبول و با کنایه انتخاب شده اند، به شرح زیر است:

سفره خانه با مدیریت قیصر دوسیب، کافه با مدیریت کثیرالمرید، تالار عروسی با مدیریت جمیله فک طلا، جواهر فروشی با مدیریت گوهرالزمان تاج بخش، نمایشگاه ماشین با مدیریت حبیب اتومات، بانک با مدیریت کامی کم بهره، آمپول زنی با مدیریت پری پرتاب، فلافلی با مدیریت عامو پله، آژانس املاک با مدیریت اسی بزخر، کمپ ترک اعتیاد با مدیریت نقی ناباب، رستوران با مدیریت موسیو قورمه، قصابی با مدیریت کریم سگ سبیل، آرایشگاه با مدیریت الویس مو کن، صرافی با مدیریت حسن حباب، دکه روزنامه فروشی با مدیریت اسیر الخبر، نانوایی با مدیریت علی شاطر و گرمابه با مدیریت چنگیز چرکول … .

.

گرافیک و صدا

طراحی فضای بازی جیرینگ لند و فروشگاه ها و ساختمان زیبا بوده و از لحاظ دیداری صفحه نمایش زنده و رنگارنگی را در این بازی شاهد هستیم. طراحی شخصیت ها در عین سادگی دقیق و زیبا بوده و کارتونی بودن آنها با طراحی کارتونی زمینه هماهنگ است. اما در زمینه صدا گزاری کار خاصی صورت نگرفته و در صورت انتخاب موسیقی مناسب اندکی لذت بازی کردن را بیشتر می کند.

در مجموع بازی جیرینگ لند با وجود طراحی گرافیکی زیبا و قابل قبول با انتخاب داستان نامناسب و عدم وجود استراتژی خاص، نمی تواند بیش از چند روز بازیگر را سرگرم کند و به احتمال زیاد کاربر به دنبال بازی های دیگری در این سبک می رود. آپدیت های این بازی بطور مرتب ارائه می شوند که این نشان از پیگیری و تلاش تیم سازنده آن بوده و درصورتی که از یک فیلمنامه و داستان بهتر استفاده گردد می تواند طیف مخاطبان خود را زیادتر کرده و مانع تکراری شدن آن گردد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر