;
coinex

موفقیت اسپیس ایکس در آزمایش رپتور، موشکی که انسان را به مریخ می فرستد

موفقیت اسپیس ایکس در آزمایش رپتور، موشکی که انسان را به مریخ می فرستد

ایلان ماسک اعلام کرد، اسپیس ایکس برای نخستین بار موفق به انجام آزمایش موتور موشک رپتور شده است. اسپیس ایکس قرار است این موشک را اوایل سال 2024 به ماموریت مریخ اعزام کند. این آزمایش در مرکز مک گرگور، تگزاس  و در این شرکت و بر روی سکویی انجام شد که می تواند تراست شدیدی را کنترل کند. ایلان ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، که از این آزمایش با عنوان”الماس ماخ” نام برده، گفت: “هدف رپتور دستیابی به تولید 3 میلیون نیوتون نیروی پرتاب (680 هزار پوند) است.”

میزان نیروی پرتابی که بیش از سه برابر موشک فالکون 9 فعلی است.

با بهره بردن از 9 موتور سوخت متان، کپسول فضایی رد دراگون اسپیس ایکس به مراتب از هر موشکی فعلی قوی تر خواهد بود. فضاپیمایی  که در نهایت قادر به سفر به سیاره سرخ و حمل محموله ای به وزن 100 تن خواهد بود. گفتنی است، اسپیس ایکس قصد دارد، یک فضاپیمای بدون سرنشین را در سال 2018 و انسان را در سال 2024 به مریخ بفرستد. چیزی که هدف فوق العاده بلند پروازنه ای محسوب می شود، خصوصا با توجه به سانحه اخیری که برای موشک فالکون 9 شرکت رخ داد.

قرار است، ایلان ماسک روز آینده در کنفرانس بین المللی فضانوردی مکزیک، سخنرانی را با عنوان “تبدیل انسان به گونه ای چند سیاره ای” ایراد کند. انتظار می رود، وی از طرح اسپیس ایکس برای سیستم حمل و نقل به مریخ و برنامه کلی استعمار سیاره سرخ صحبت کند. همچنین بنا به گزارش ها، ماسک در مورد بودجه نیز صحبت کرده و سعی خواهد کرد جامعه علمی و دولت را برای تامین هزینه های این طرح اسپیس ایکس متقاعد کند. پس از فاجعه اخیری که برای موشک فالکون 9 رخ داد، بی شک آزمایش موفق رپتور می تواند انگیزه خوبی برای کمک به این پروژه باشد.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر