;
coinex

سیرا نوادا تا سال 2021 نخستین ماموریت فضایی سازمان ملل متحد را انجام می دهد

نخستین ماموریت یونوسا

شاید فضاپیمای دریم چیسر شرکت فضایی سیرا نوادا موفق نشود، قرارداد تاکسی فضایی ناسا را به دست بیاورد، اما حداقل می تواند ماموریت فضایی سازمان ملل متحد را به مدار زمین ببرد. این فضاپیما که شبیه شاتل فضایی قدیمی ناسا است، نخستین ماموریت یونوسا (دفتر امور فضایی ملل متحد در سازمان ملل) را در سال 2021 یعنی 59 سال پس از تاسیس این بخش انجام خواهد داد.  این به آن معنا خواهد بود که کشورهای در حال توسعه ای که برنامه فضایی ندارند، قادر خواهند آزمایشات و محموله های دیگر خود را به خارج از سیاره ارسال کنند. یونوسا همچنین کمک های فنی خود را در اختیار کشورهایی که هیچ تجربه ای در زمینه محموله های بدون جاذبه ندارند، قرار خواهد داد.

سیمونتا دی پیپو، مدیر یونوسا در بیانیه ای گفت:

“یکی از مسئولیت های اصلی یونوسا ارتقای همکاری بین المللی برای استفاده صلح آمیز از فضای بیرونی است. مفتخرم که بگویم، یکی از راه هایی که یونوسا به این هدف دست خواهد یافت، همکاری با شرکت سیرا نوادا است که یک ماموریت کاملا بدون جاذبه را در اختیار اعضای سازمان ملل متحد قرار می دهد که بسیاری از آنها از زیر ساخت ها و یا حمایت های مالی برای انجام یک برنامه فضایی مستقل برخوردار نیستند. “

مقامات سیرا نوادا گفته اند، احتمالا به کشورهای فقیرتر مساعدت هایی خواهد شد، همچنین یونوسا به دنبال حامیان مالی برای به حداقل رساندن هزینه ها است. 

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر