;
coinex

شبکه های در حال نوسان مغز به انجام کارهای پیچیده کمک می کنند

 

شبکه مغز

محققان پیش از این می دانستند، مغز انسان ثابت نیست، اما به تازگی مشخص شده، ذهن چقدر می تواند پویا باشد. تیمی از محققان دانشگاه استنفورد کشف کرده اند، شبکه های بین نواحی مغز با توجه به پیچیدگی وظایف تغییر می کنند. اگر شما در حال استراحت باشید، اجزای مغز شما نسبتاً جدا هستند. اما با این حال، انجام فعالیتی پیچیده سطح شبکه مغز را افزایش می دهد. هر چقدر مغز شما بیشتر بهم متصل باشد، فعالیت بهتری خواهد داشت. در آزمایش حافظه ای که این محققان انجام دادند، افرادی با مغز یکپارچه تر، سریع ترین و دقیق ترین عملکرد را داشتند.

این محققان از برخی تکنیک های غیرمعمولی برای این کشف بهره بردند. این محققان داده های منبع باز پروژه “کانکتوم انسان” ( کنسرسیومی برای کمک به طراحی نقشه مغز انسان) را برای بررسی نحوه شروع هماهنگی فعالیت مورد مطالعه قرار دادند. این محققان سپس از اسکن های MRI برای توضیح آنچه مشاهده کرده بودند، بهره بردند. حال چنانچه مشخص شده، شما می توانید نمونه های شبکه مغز را با ردیابی جریان خون در نواحی جفتی مغز مشاهده کنید. همچنین اندازه مردمک چشم شما هم می تواند چیزهایی به شما بگوید. اگر مردمک چشم شما عریض شود، نشان می دهد، مغز شما در حال تقویت سیگنال های قوی تری برای هماهنگ سازی است.

البته این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است، محققان می خواهند درک خود را از حافظه، توجه و دیگر جنبه های ذهن افزایش دهند. این کار در نهایت می تواند منجر به بهبود درک ما از بیماری های مغزی مانند، آلزایمر و پارکینسون شود.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر