;
coinex

هواپیمای بدون سرنشین SPHERE یاد می گیرد با یک چشم در جاذبه صفر ببیند

 

هواپیمای بدون سرنشین SPHERE

یکی از هواپیماهای بدون سرنشین کوچک در ایستگاه بین المللی فضایی، یاد می گیرد، تا با یک چشم در اطراف ایستگاه فضایی پرواز کند. هواپیمای بدون سرنشین SPHERE با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی خودش را آموزش می دهد. البته این روش معمولا برای کاربردهای فضایی مورد استفاده قرار نمی گیرد، چرا که می تواند منجر به فاجعه های پرهزینه ای شود. به هر حال، اولین باری است که یک هواپیمای بدون سرنشین در فضا از این تکنیک برای آموزش خود بهره می برد.

گفتنی است، ربات ها نمی توانند، با استفاده از تنها یک دوربین فاصله بین اشیا را تشخیص دهند. همچنین SPHERE در شرایط بی وزنی پرواز می کند.

SPHERE، ابتدا، با استفاده از 12 تراستر گازی خود در اطراف ماژول ژاپنی ایستگاه زوم می کند، و همه چیز را به وسیله دو دوربین ضبط می کند. پس از آن که فاصله بین اشیاء را با دو چشم (دوربین) تشخیص داد، به وسیله تنها یک دوربین قادر به حرکت و مسیریابی خواهد بود. قبل از همه اینها، محققان، نرم افزار یادگیری خود را در کوادکوپتری که در دانشگاه تکنولوژی دلفت، هلند ساخته شده بود، مورد آزمایش قرار دادند. داریو ایزو، هماهنگ کننده این پروژه در آژانس فضایی اروپا، می گوید، تیمش حدود 5 سال زمان صرف SPHERE کرده است.

این محققان به تازگی پروژه خود را در کنگره بین المللی فضانوردی در مکزیک ارائه داده اند.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر