;
coinex

آژانس فضایی ناسا دوربین فرود مریخ نورد Mars 2020 را آزمایش کرد

دوربین فرود مریخ نورد Mars 2020 توسط آژانس فضایی ناسا آزمایش می شود.

دوربین فرود مریخ نورد Mars 2020 توسط آژانس فضایی ناسا آزمایش می شود.

کریاسیتی و دیگر مریخ نوردهای ناسا همیشه باید به دنبال محلی مسطح و ایمن برای فرود باشند. اما ماموریت مریخ نورد Mars 2020 ، از سیستم ناوبری مبتنی بر دوربین بهره خواهد برد که قادر به بررسی سطوح و همچنین خطرات بالقوه است. به این ترتیب، مریخ نورد Mars 2020 قادر به اکتشاف سطوح پیچیده و سخت خواهد بود. دوربین فرود این مریخ نورد، سیستم بینایی لندر (LVS) نام گذاری شده و ناسا به تازگی آزمایش های مربوط به آن را آغاز کرده است. آژانس فضایی ناسا این آزمایش ها را بر روی موشک آزمایشی که توسط سیستم های فضایی ماستن ساخته شده، (استارتاپی در کالیفرنیا) انجام داده است.

سیستم بینایی لندر، فرود فضاپیما را با گرفتن عکس هدایت می کند. سیستم پس از این، عکس ها را با نقشه مقایسه می کند و علاوه بر شناسایی محل دقیق فرود، امکان وجود خطرات احتمالی را هم بررسی می کند.

در پایان پرواز آزمایشی، سیستم بینایی لندر با موفقیت قادر به هدایت موشک ماستن برای فرود بر روی زمین بود. اندرو جانسون، محقق ارشد این پروژه گفت: “ما توانستیم یک دموی نزدیک از فرود را به اجرا بگذاریم که هر گونه نگرانی فنی در مورد پرواز سیستم بینایی لندر در ماموریت مریخ نورد  Mars 2020 را از میان بر می دارد.”

با شروع سفر مریخ نورد Mars 2020 ، این مریخ نورد قادر خواهد به مکان هایی از سیاره ی سرخ برود و داده های جدید و عکس های جالب تر از چیزهایی که قبلا دیده ایم را تهیه کند.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر