;
coinex

هشدار برای ساکنان زمین، سطح غلظت دی‌اکسید کربن از 400 پی ‌پی ‌ام عبور کرد

 

با وجود این واقعیت که ماه سپتامبر به طور معمول، ماهی است که دارای کمترین میزان دی اکسید کربن در جو است اما سطح غلظت دی اکسید کربن جو زمین در ماه جاری از 400 پی پی ام عبور کرد.

با وجود این واقعیت که ماه سپتامبر به طور معمول، ماهی است که دارای کمترین میزان دی اکسید کربن در جو است؛ اما سطح غلظت دی اکسید کربن جو زمین در ماه جاری از 400 پی پی ام عبور کرد. به گفته دانشمندان، بسیار بعید است که دیگر سطح غلظت دی اکسید کربن سیاره در طول زندگی ما به زیر 400 پی پی ام برسد.

همانطور که می دانیم، سطح غلظت دی اکسید کربن از زمان انقلاب صنعتی پیوسته در حال افزایش بوده است؛ اما آخرین باری که زمین چنین سطحی از غلظت دی اکسید کربن را مشاهد کرده به پنج میلیون سال قبل باز می گردد. با وجودی که، تاثیر پدیده ال نینو (روند گرم شدن طبیعی و موقت سطح دریا) عمدتا مسئول بالا رفتن فعلی سطح غلظت دی اکسید کربن بوده، اما باید توجه داشته باشیم، انتشار انسانی دی اکسید کربن از زمان آخرین ال نینوها در سال های 1997 و 1998، نزدیک به 25 درصد افزایش یافته است. همچنین ممکن است، این میزان در آینده ای نزدیک تا حدودی کاهش یابد. با این وجود به عقیده دانشمندان، در بهترین حالت، یعنی زمانی که انتشار دی اکسید کربن در جو به میزان قابل توجهی کاهش یابد، سطح غلظت دی اکسید کربن (زیر 400 پی پی ام) حداقل تا یک دهه آینده و حتی بیشتر از آن کاهش نخواهد یافت. گاوین اشمیت مدیر موسسه گودارد ناسا، گفت:”ما هرگز ماهی را که زیر 400 پی پی ام (سطح غلظت دی اکسید کربن) باشد را نخواهیم دید.”

این خبر قطعا موجب افزایش نگرانی ها در مورد روند بی سابقه گرمایش زمین خواهد شد، اما می تواند هشداری برای رهبران صنعتی و دولت های جهان باشد تا انتشار دی اکسید کربن خود را کاهش دهند. گفتنی است، ماه ژوئیه (تیر) سال جاری، گرم ‌ترین ماه سال از اواخر قرن ۱۹ تاکنون بوده است.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر