;
coinex

کشف یک جسم یخی مرموز بر فراز مدار نپتون باعث شگفتی دانشمندان شد

کشف یک جسم یخی مرموز بر فراز مدار نپتون باعث شگفتی دانشمندان شد

اخترشناسان موفق به کشف یک جسم یخی شده اند که دارای حرکتی نامعمول است. این کشف منجر به بهت زدگی دانشمندان شده است. ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ پیمایشی پانورامیک و سیستم واکنش سریع (Pan-STARRS)، موفق به کشف این جسم یخی مرموز بر فراز مدار نپتون شدند.

این جسم جدید، “نیکو (Niku)” نام گذاری شده که در زبان چینی، به معنی سرکش است. جسم یخی نیکو در جهت مخالف نسبت به تمام اجسام دیگر به سمت منظومه شمسی می چرخد.

همچنین نیکو در زاویه ی 110 درجه سطح هوا از منظومه شمسی واقع شده و قطر آن کمتر از 200 کیلومتر است. اما چیز عجیب در مورد نیکو، حرکت این جسم بوده که بر خلاف جهت مداری سیارات است. این غیر طبیعی است، چراکه باقی سیارات و اجرام منظومه شمسی به جهت عقربه های ساعت و یا پروگراد (حرکت سیاره ای از شرق به غرب) حرکت می کنند.

این احتمال وجود دارد که این حرکت نامتعارف نیکو، ناشی از برخورد اجسام فضایی باشد، اما یافته های اخترشناسان این فرضیه را به کلی رد می کند. دانشمندان دریافته اند، نیکو در این مورد تنها نیست؛ بلکه ظاهرا نیکو بخشی از گروهی از اجسام فضایی است که تمایل دارند در جهتی عکس سایر اجسام فضایی به دور خورشید بچرخند.

جسم یخی فرا نپتونی غیر قابل توضیح است

میشل بانیستر، ستاره شناسی از دانشگاه کویینز بلفاست گفت: ” امیدوارم، همه تان کمربندهایتان را محکم بسته باشید، چرا که منظومه شمسی خیلی عجیب تر از چیزی است که تصور می کردیم.

دانشمندان در توضیح این رفتار عجیب جسم یخی ، نظریه های زیادی ندارند. اما این موضوع بازهم تایید می کند که سیاره نهم منظومه شمسی، سیاره ای مرموز و اسرار آمیز است. دانشمندان با بررسی بیشتر، به این نتیجه رسیدند که نیکو، خیلی نزدیک به مرکز منظومه شمسی، و به دور از ناحیه دسترسی به گرانش فرضی نپتون قرار دارد.

متی هولمن، اخترشناسی از مرکز علوم ستاره شناسی هاروارد اسمیتسونین در این باره می گوید: “این نشان می دهد، چیزهایی بیش از آن چیزی که کاملا از آن آگاهیم، در حال رویدادن در لایه بیرونی منظومه شمسی است.”

کشف هایی مانند نیکو واقعاً هیجان انگیزند، چرا که به ما نشان می دهند، چیزهایی وجود دارند که به کلی از آن به اطلاعیم و هنوز اسرار زیادی وجود دارند که موفق به کشف شان نشده ایم، بله: “جهان ژرف است؛

ژرف تر از آنکه روز گمان کند.”

.

منبع: insidethetruth

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر