;
coinex

خون رسانی به بیمارستان های کشور رواندا از دیگر کاربردهای پهباد خواهد بود

خون رسانی به بیمارستان های کشور رواندا از دیگر کاربردهای پهباد خواهد بود

کاربردهای پهباد روز به روز گسترده تر و موثرتر می شود؛ خون رسانی به بیمارستان های رواندا (کشوری در شرق آفریقا که چشم انداز کوه ها، آن را محصور کرده است) از دیگر کاربردهای پهباد به شمار می رود که روند ارسال بسته های پزشکی به این منطقه ی دور افتاده را آسان تر می کند.

حمل و رساندن داروهای ضروری و خون در رواندا، در صورتی که بیمار در نقطه ای دور افتاده قرار داشته باشد، با مشکلات عدیده ای همراه است. بارندگی های شدید و سیل، ارتباطات جاده ای و حمل و نقل زمینی را با مشکل مواجه می کند؛ علاوه بر این، بیمارستان های محلی کشور، کوچک تر از آنی هستند که همه امکانات مورد نیاز پزشکان را در خود جای دهند. حال، دولت رواندا با کمک هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به دنبال رفع این مشکل است. در حال حاضر، 21 درمانگاه و مرکز انتقال خون در نیمه غربی رواندا، می توانند از طریق ارسال پیام، نیاز به خون را گزارش کنند. پیام های درخواست به زیپ لاین (Zipline) (استارتاپ کالیفرنیایی متخصص سیستم های رباتیک و پهپاد)، ارسال می شوند. آشیانه این شرکت در ناحیه موهانگا در مرکز رواندا واقع شده است. بعد از این، پهپاد کوچکی بسته پزشکی را به محل مورد نظر می رساند.

پهپادهای جدید شرکت زیپ لاین، قادر به حمل 1.5لیتر خون (مقدار خون کافی برای نجات جان یک نفر) برای مسافتی بیش از 150 کیلومتر هستند. زیپ لاین برای این طرح از 15 پهپاد بهره می برد که امکان انجام 50 تا 150 پرواز اضطراری در روز را دارند. این پهپادها با کنار زدن مشکلات جاده ای و زیر ساخت های ضعیف حمل و نقل زمینی، برای تحویل هر بسته پزشکی تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارند. جمهوری رواندا، کشوری کوچک در مرکز آفریقا است که تنها 26 هزار کیلومتر مربع (تقریباً به اندازه استان بوشهر) مساحت دارد. همچنین دولت رواندا امیدوار است در آینده، این طرح را با ارائه انواع واکسن ها و همچنین راه اندازی بخش امداد و نجات، گسترش دهد. در نخستین گام این طرح که اوایل سال 2017 اجرا می شود، بسته های پزشکی حاوی خون به نواحی شرقی کشور خواهند رسید.

پهپادها برای رساندن خون به بیمارستان های رواندا مورد استفاده قرار می گیرند

زیپ لاین به همراه شرکای خود، شرکت یونایتد پارسل سرویس (بزرگترین شرکت پستی و انتقال محوله جهان) و اتحاد GAVI (اتحاد جهانی برای واکسینه کردن و مصون سازی)، در حال بررسی شرایط دیگر کشورهای آفریقایی و آمریکا برای گسترش این طرح هستند. این گروه همچنین قصد دارد چنین طرحی را برای خدمات رسانی به قبیله های سرخپوست ایالت های مریلند، نوادا و واشنگتن اجرا کنند.

دکتر ست برکلی، مدیر اتحاد GAVI، گفت: “ساعت هایی که برای رساندن بسته خون و یا واکسن هاری با این تکنولوژی صرفه جویی می شود، می تواند تفاوت زندگی و مرگ را رغم بزند. هر کودکی سزاوار واکسن های اساسی و ضروری است. این تکنولوژی می تواند گام مهمی برای اطمینان از دریافت چنین چیزی توسط این گونه افراد باشد.”

.

منبع: engadget 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر