;
coinex

برادران کوئن این بار موضوع “دارک وب” را هدف فیلمنامه نویسی قرار داده اند

برادران کوئن این بار موضوع "دارک وب" را هدف فیلمنامه نویسی قرار داده اند

استودیو فیلمسازی فاکس قرن بیستم در حال ساخت فیلمی به نام دارک وب (Dark Web) در مورد موسس وب سایت “جاده ابریشم”، راس اولبریخت است. این استودیو قصد دارد در این پروژه از همکاری برادران کوئن بهره ببرد. این دو، فیلم نامه خود را بر اساس سلسله یادداشت های نشریه ” Wired” می نویسند که روایتی از ظهور و سقوط اولبریخت است. جاده ابریشم پیش از تعطیلی، بازار سیاه آنلاینِ پر رونقی بود که محل داد و ستد انواع مواد مخدر، سلاح غیر مجاز و حتی محلی برای به خدمت گیری قاتل های اجیری (هیتمن) بود.  در این فروشگاه، از واحد پول مجازی بیت کوین، به عنوان ارز اصلی استفاده می شد.

اولبریخت که با نام مستعار ” Dread Pirate Roberts”، شناخته می شود، در سال 2010، وب سایت معروف خود را راه اندازی کرد و بعد از پنج سال، در پی اتهام به پول شویی، قاچاق مواد مخدر، توطئه، هک و موارد دیگر، به حبس ابد محکوم شد. همچنین بر اساس انتشار صحبت های او با قاتل ها که در نشریه وایرد منتشر شده، اتهام دیگری که به این چهره بحث برانگیز نسبت می دهند، اقدام به قتل پنج نفر، از جمله یک اخاذ است. البته هیچ کسی در این جریان به قتل نرسیده است.

در جریانی دیگر که مرتبط به جاده ابریشم بود، یکی از ماموران FBI که در حال تحقیق بر روی این پرونده بوده، به شش و نیم سال حبس محکوم شد. وی متهم به سرقت 800 هزار ارز بیت کوین شده است. به این ترتیب، به نظر می رسد، این شخصیت بحث برانگیز و دنیای مرموزش و رویداد های عجیب پیرامون او، دست مایه خوبی برای ساخت یک تریلر عالی برای سازندگان فیلم هایی همچون “فارگو”، “جایی برای پیرمردها نیست” و “تقاطع میلر” باشد.

هنوز مشخص نیست، چه کسی کارگردانی این پروژه را بر عهده خواهد داشت. برادران کوئن علاوه بر ساخت تریلر تحسین بر انگیزی همچون فارگو، فیلم های خوب برنده جوایز سینمایی را هم نوشته و کارگردانی کرده اند؛ از جمله ی آنها می توان به “شجاعت واقعی”، “جایی برای پیرمردها نیست” و “پل جاسوس‌ ها (استیون اسپیلبرگ)” اشاره کرد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر