;
coinex

استعمار ماه خطر ناک تر از چیزی است که دانشمندان تصور می کردند

استعمار ماه خطر ناک تر از چیزی است که دانشمندان تصور می کردند

بمباران شدن قمر محافظ ما، از موانعی است که بر سر راه استعمار ماه وجود دارد؛ دستیابی و استعمار ماه از همیشه سخت تر می شود.

خبر بد برای استعمارگران آینده ماه: سنگ های فضایی و گرد و غبارهایی که امیدوار بودیم، امکان فرار کردن از دستشان وجود داشته باشد، ظاهراً با پرتابه های مرگبار بی وقفه در حال هجوم به ماه هستند. بر اساس مطالعات جدیدی که در نشریه “نیچر” منتشر شده، نزدیک ترین همسایه ما، با تکه های کوچکی از شهاب سنگ ها و اجسام فضایی که به سرعت در حال حرکت هستند، بمباران می شود. سرعت این بمباران، 100 برابر سریع تر چیزی است که محققان در مدل های قبلی برآورد کرده بودند.

این کشف تکان دهنده، با تجزیه و تحلیل عکس های ثبت شده توسط مدارگرد شناسایی ماه انجام شده است. این کاوشگر از سال 2009 در حال نقشه برداری از قمر زمین است. در طول این دوره هفت ساله، دوربین های مدارگرد، حدود یک میلیون عکس با کیفیت از ماه جمع آوری کرده اند. با وجودی که بسیاری از این عکس ها جزئیات مشابهی را پوشش داده اند، اما حدود 14 هزار عکس از این مجموعه، امکان مقایسه دقیق قبل و بعد از بمباران ماه را فراهم کرده اند.

محققان همچنین از داده های مدارگرد برای شناسایی 222 دهانه برخوردی که به تازگی شکل گرفته، بهره برده اند. این دهانه ها، تاریخچه دنیایی را نشان می دهند که دائما متحمل برخوردهای شدید اجسام کیهانی بوده است. این محققان همچنین قادر به مشاهده 47 هزار تغییر سطحی شدند  که نشان از برخورد شهاب سنگ ها و اجرام دیگر به سطح ماه دارد. نتیجه این فعل و انفعالات تغییر کلی چهره ماه در هر 81 هزار سال و یا بیشتر است.

این اولین باری نیست که دانشمندان با مشاهده سطوح غیر معمولی از فعالیت بر روی ماه، هیجان زده می شوند. مطالعه ای که چند سال قبل در نشریه نیچر به چاپ رسیده بود، این طور نتیجه گیری کرده بود که، باران شهاب سنگی با سرعتی بیش از آن چیزی که تصور می شد به گرد و غبار ماه می افزاید. این بدان معنی است که متاسفانه ردپای فضانوردان ماموریت آپولو به زودی از بین خواهد رفت. حال با در نظر گرفتن این شواهد و این ایده که نزدیک ترین همسایه ما، اساساً کیسه بکس منظومه شمسی است، کسانی که علاقمند به حفاری و استخراج مواد معدنی در ماه هستند و یا می خواهند، آن را به گردشگاه و محلی تفریحی تبدیل کنند، باید به دقت به این فکر کنند که چگونه باید زیرساخت هایی مستحکم بسازند.

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر