;
coinex

پدیده های نجومی شگفت انگیز امروز را از دست ندهید؛ ابرماه دیدنی خواهد بود!

پدیده های نجومی شگفت انگیز بامداد امروز را از دست ندهید؛ ابرماه امشب دیدنی خواهد بود

دو رویداد ماه، یک ابر ماه (سوپرمون) و یک ماه شکارچی، امشب به طور همزمان رخ می دهد و شب بخصوص و خیال انگیزی را برای علاقمندان به نجوم و آسمان شب، رغم می زند. پدیده ابرماه زمانی رخ می دهد که ماه کامل به نزدیک ترین فاصله اش به زمین می رسد و کمی بزرگتر و درخشان تر از حالت عادی به نظر می رسد.

ابر ماه امشب، با ماه شکارچی یا ماه کامل اکتبر همراه است که پیش از ابر ماه و حوالی غروب آفتاب رخ می دهد. ماه کامل اکتبر، دومین ماه کامل پس از اعتدال پاییزی نیم‌کره‌ی شمالی است که ماه شکارچی نامیده می‌شود. این ابرماه حدود 14 درصد بزرگتر از کوچکترین ماه کامل و یک درصد روشن تر از ماه کامل سپتامبر است.

بهترین زمان برای مشاهده این پدیده نجومی فوق العاده زیبا، هنگام غروب آفتاب و طلوع ماه در افق است. به این ترتیب تنها کافی است، حوالی غروب آفتاب چشم به شرق داشته باشید تا چشم انداز زیبای ماهِ مایل به سرخی را در آسمان مشاهده کنید. گفتنی است، ابر ماه شکارچی تقریباً از هر نقطه ای از زمین قابل مشاهده است.

اگر می خواهید بیشترین لذت را از این پدیده نجومی شگفت انگیز ببرید، حتماً از دوربین های دو چشمی قوی با تلسکوب های استاندارد برای رصد این پدیده نجومی استفاده کنید. همچنین اگر این پدیده را از دست دادید، بازهم فرصت دوباره ای در اختیار خواهید داشت، چرا که ابرماه بزرگتری ماه آینده هم در پیش است. ماه امشب به فاصله 356.509 کیلومتری زمین می رسد، که نزدیکترین فاصله ماه به زمین در قرن بیست و یکم است و این پدیده تا سال 2034 دوباره رخ نخواهد داد.

.

منبع: cbc

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر