;
coinex

7 نکته‌ای که لازم است قبل از خرید گوشی گوگل پیکسل از آن مطلع باشید

7 نکته‌ای که لازم است قبل از خرید گوشی گوگل پیکسل از آن مطلع باشید
آیا واقعا لازم است که گوشی آیفون یا سامسونگ خود را برای گوشی گوگل پیکسل دور بیندازید؟
با تولید نخستین گوشی اندرویدی، گوگل سیستم عاملی را برای تلفن‌های همراه طراحی کرد که رقبای اپل یعنی تولیدکنندگان موبایلی مانند ال جی، اچ تی سی و سامسونگ بتوانند با خیال راحت بر سخت‌افزار تمرکز کنند. گوشی نکسوس قرار بود که تجربه حکمفرمایی اندروید باشد ولی گوشی‌های سامسونگ از لحاظ محبوبیت و فروش بی‌رقیب باقی ماندند. پس گوگل نه تنها برای خود یک گوشی اندرویدی طراحی کرد تا بخشی از بازار را به دست بگیرد بلکه از برند خود برای نام آن استفاده کرد.
عاقبت در سال 2016، گوشی گوگل تولید شد! گوشی گوگل با نام تجاری پیکسل می‌خواهد که آیفون گوشی‌های اندرویدی باشد، دستگاهی عالی با قیمتی عالی. ولی اگر گوگل بتواند بر اپل و سامسونگ غلبه کند، چه شرایطی حاکم خواهد شد؟

ظاهراً گوشی گوگل پیکسل خیلی ضخیم است، اما چرا اینقدر سنگین؟

سازندگان تلفن در سال‌های اخیر، تمام هم و غمشان نازکی بوده است. گوشی های بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تری را می طلبند؛ بنابراین، سازندگان گوشی مانند اپل مجبورند از قطر دستگاه نهایت استفاده را ببرند، یعنی گاهی اجبارا لنز دوربین گوشی از پشت آن بیرون می‌زند. ولی خوب گوگل با پیکسل این قضیه را به کلی کنار گذاشت! گوشی گوگل پیکسل چندان هم بزرگ نیست، ولی ظاهر آن از بقیه گوشی‌های بازار در سال 2016 کمی عضلانی‌تر است. مثلاً برخلاف سامسونگ گلکسی 7 ، پشت پیکسل صاف صاف است. دوربین گوشی نیز در سطح پشتی گوشی قرار گرفته و گوگل باقی قطر را با باتری پر کرده است. گوشی گوگل پیکسل ایکس‌ال صفحه‌ای 5/5 اینچی دارد، یعنی صفحه‌ای به اندازه آیفون 7 پلاس، ولی بسیار خوش‌دست‌تر از آیفون است. پیکسل گرچه بزرگ است ولی حس خوب در دست گرفتن گوشی هوشند را به آدم می‌دهد، نه مثل آیفون که مثل سینی غذاست!

کیفیت دوربین گوشی گوگل پیکسل چطور است؟

کیفیت دوربین پشتی پیکسل واقعا چشم‌گیر است. دوربین 12/3 مگاپیکسلی گوشی از همه گوشی‌های موجود بازار بهتر بوده و از سایت دی ایکس، امتیاز بسیار بالای 89 را دریافت کرده است. تصاویر گرفته شده با این گوشی را در زیر می‌بینید.

گوگل پیکسل

گوگل پیکسل

گوگل پیکسل

و حالا همان منظره‌ها از دریچه دوربین آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس آیفون 7 پلاس

دوربین گوشی گوگل پیکسل در فضاهایی با نور کم مانند بار یا پس از غروب خورشید، عالی عمل می‌کند. سلفی‌هایی دوربین جلویی هم کاملا شفاف هستند.
پیکسل البته نمی‌تواند از پس لنزهای تله‌در پشت آیفون بربیاید و قابلیت زوم آن هم از آیفون ضعیف‌تر است ولی از این دو مسئله که بگذریم، دوربین با کیفیت پیکسل چیزی از دوربین آیفون کم ندارد.
آیا فضای ذخیره‌سازی آن بی حد و مرز است؟
این گوشی قابلیت ذخیره‌سازی 32 گیگابایت اطلاعات را دارد که البته تنها می توانید از 23 گیگ آن استفاده کنید! البته این گوشی نسخه 128 گیگابایتی با فضای ذخیره‌سازی خیلی بیش‌تر هم دارد، ولی فاقد درگاه میکرو اس‌دی است و صرفاً امکان آپلود کردن تصاویر و ویدیوها به گوگل فوتو وجود دارد؛ پس از آپلود عکس‌ها نسخه‌ای با کیفیت پایین از آنها روی گوشی ذخیره می‌شود و باقی فضای خالی شده گوشی قابل استفاده خواهد بود.
امکانات جدید و با کلاس هوش مصنوعی کجاست؟
گوگل در این گوشی از دستیار جدید گوگل استفاده کرده است. این دستیار که نخستین بار در برنامه چت الو به کار گرفته شد، حالا از امکانات به روز شده Google Now استفاده می‌کند. کافی بگویید “اوکی گوگل” Ok,Google و دستیار آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما خواهد بود. اطلاعات دستیار گوگل هم مطابق با منطقه مکانی شما متغیر خواهد بود.

دستیار پیکسل
آیا گوشی گوگل پیکسل درگاه هدفون دارد؟
بله، درگاه هدفون 3/5 میلی‌متری در این دستگاه تعبیه شده است.

جک هدفون پیکسل
باتری آن که آتش نمی‌گیرد؟
البته که نه، ولی به تند و تیزی آتش شارژ می‌شود و تنها با 15 دقیقه شارژ می تواند 7 ساعت کامل در خدمت شما باشد.

با همه این اوصاف، قیمت این دستگاه چقدر است؟
پیکسل، موبایل گوگلی، از کف قیمت نهایی 649/99 دلار شروع شده در مدل‌های بزرگ‌تر با امکانات بیش‌تر به 769/99 دلار می‌رسد، یعنی خیالتان از بابت گرانی آن راحت باشد!

.

منبع: PopSci

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر