;
coinex

موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو با شمایل فیوچریست، به موتور سیکلت بتمن شباهت دارد!

موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو با شمایل فیوچریست، به موتور سیکلت بتمن شباهت دارد!

کمپانی بی ام دبلیو با نمایش کانسپت وسایل نقلیه ی فیوچریست (شبیه به آینده) که به منظور الهام بخشیدن طراحی می شوند، صدمین سالگرد حضور خود را جشن می گیرد. این کمپانی اخیرا از موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو موتوراد VISION NEXT 100 (چشم انداز 100 ساله) رونمایی کرد؛ این موتورسیکلت که هیچ گاز گلخانه ای تولید نمی کند، با قابلیت های اتصالی پیشرفته، مجهز شده است.

کمپانی بی ام دبلیو، این طراحی را در لس آنجلس به نمایش گذاشت؛ طراحی موتوراد چشم انداز 100 ساله، شمایل موتورسیکلت بسیاری از فیلم های ابرقهرمانی را یادآور می شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو از بدنه ی فیبر کربن و پولیش آلومینیوم ساخته شده است. قالب مثلثی آن، شمایل موتور سیکلت های کلاسیک این کمپانی را یادآور می شود که از میان آنها می توان به اولین موتور سیکلت این کمپانی یعنی R32 اشاره کرد که در سال 1923 طراحی و تولید شد.

موتورسیلکلت موتوراد چشم انداز 100 ساله از یک قابلیت خود متعادل فیوچریستیک برخوردار شده که امنیت و ثبات وسیله ی نقلیه را افزایش می دهد.

موتورسیلکلت موتوراد چشم انداز 100 ساله از یک قابلیت خود متعادل فیوچریستیک برخوردار شده که امنیت و ثبات وسیله ی نقلیه را افزایش می دهد.

تمرکز بر امنیت تعادل و آزادی در عمل، از عناصر مورد نظر در طراحی این موتور سیکلت بوده اند. طراحان موتورسیکلت بی ام دبلیو قصد داشتند طرحی را به نمایش بگذارند که در آن، کلاه های ایمنی یا لباس های حجیم محافظ، آزادی و راحتی موتورسوار را سلب نکند؛ بنابراین یک “همراه دیجیتال” را به موتورسیکلت اضافه کردند تا احتمال تصادف را کاهش داده و امنیت موتورسوار را افزایش دهد. این همراه دیجیتال می تواند در صورت لزوم، مداخله کند. تکنولوژی سنسور به کار رفته در این موتورسیکلت، اطلاعات مورد نیاز را فراهم کرده و از وجود امنیت جاده اطمینان حاصل می کند.

موتورسوار موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو به جای کلاه ایمنی از دستگاهی شبیه به عینک (مشابه تصویر) استفاده می کند که با توجه به حرکت چشم موتورسوار، اطلاعات مربوط به آن قسمت را به نمایش می گذارد. اگر موتورسوار به بالا نگاه کند، چیزی را می بیند که در آینه ی اصلی اتومبیل ها (یعنی نمای پشت) قابل مشاهده است. اگر کمی به سمت پایین نگاه کند، به یک منو دسترسی خواهد داشت؛ اما اگر کمی بیشتر به سمت پایین نگاه کند، یک نقشه برای او به نمایش گذاشته می شود. با نگاه کردن مستقیم، هیچ چیزی روی دستگاه نشان داده نمی شود تا دید موتورسوار را مختل نکند.

موتورسوار موتورسیکلت خود متعادل بی ام دبلیو به جای کلاه ایمنی از دستگاهی شبیه به عینک (مشابه تصویر) استفاده می کند که با توجه به حرکت چشم موتورسوار، اطلاعات مربوط به آن قسمت را به نمایش می گذارد.

پوشیدنی ها همچنین، تجربه ی آزادی عمل را افزایش می دهند. کمپانی بی ام دبلیو نوعی لباس را طراحی کرده که از A/C (سیستم تهویه هوا) برخوردار است و حفاظت از گردن در آن توسط هوا صورت می گیرد. المان های لرزشی که روی بازوها تعبیه شده، علامت های مسیریابی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد.

به گفته ی کمپانی بی ام دبلیو، موتورسیکلت موتوراد چشم انداز 100 ساله، “شما را به دهه ی 40 در قرن 21 پرتاب می کند.” این موتورسیکلت از تاریخ 13 تا 19 اکتبر، همراه با سه وسیله ی نقلیه ی فیوچریست دیگر در لوس آنجلس به نمایش گذاشته شد.

.

منبع: inhabitat

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر