;
coinex

شرکت AT&T به ازای 85.4 میلیارد دلار صاحب TimeWarner شد

شرکت AT&T به ازای 85.4 میلیارد دلار صاحب TimeWarner شد

شرکت AT&T به ازای 85.4 میلیارد دلار صاحب TimeWarner شد. در ادامه با تکرا همراه باشید:

اگر تاکنون شرکت AT&T را به عنوان یکی از غول های حوزه ی موبایل و شبکه های تلفن های همراه می شناختید، به نظر می‌رسد که اکنون زمان آن رسیده است تا این شرکت را یکی از غول های حوزه ی رسانه های تصویری هم قلمداد کنید، زیرا بر اساس اخبار منتشر شده شرکت at&t موافقت کرده است تا به ازای 85.4 میلیارد دلار شرکت Time Warner را از آن خود کند. حالا سوال این جاست که دومین اپراتور بزرگ در کشور آمریکا در ازای این پول هنگفت چه چیزی به دست می آورد؟

در ابتدای کار و برای شروع، این شرکت صاحب استدیوی برادران وارنر می شود که صاحب بهترین و پرطرفدارترین فیلم های هالیوودی است. از این به بعد سری فیلم های هری پاتر و بتمن متعلق به شرکت at&t هستند. علاوه بر تعداد زیادی فیلم های پرطرفدار، حالا این شرکت صاحب شخصیت های کارتونی محبوبی نیز هست ; تصور کنید که بانی خرگوشه از این به بعد به جای جمله معروف “چه خبر اردک؟” یک گوشی آیفون در دست بگیرد.

با انجام این معامله، شرکت at&t صاحب تعداد زیادی از شبکه های کابلی از جمله CNN، HBO، TBS و TNT خواهد شد. این توافق همچنین، at&t را مالک 10 درصد از شبکه پخش استریم Hulu نیز خواهد کرد. تقریبا 30 ماهه پیش بود که شرکت AT&T شبکه DirectTV را به قیمت 48.5 میلیارد دلار خریداری کرد. تا ماه ژوئن، این شرکت 142 میلیون مشترک بی سیم و 38 میلیون مشترک تلویزیونی داشته است.

اکنون، پرسش اصلی این است که آیا این معامله، گذشته غیر قابل‌ اعتماد این شرکت را تعدیل خواهد کرد؟ در همین مورد، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی دونالد ترامپ در مورد این توافق گفت : “این قدرت بسیار زیادی است که در دستان عده‌ای معدود قرارگرفته است.” او همچنین اعلام کرد که اگر در انتخابات 8 نوامبر پیروز شود، این معامله را متوقف خواهد کرد. اما با حمایت شبکه CNN از هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات، به نظر می‌رسد این اتفاق بیشتر شبیه یک انتقام از طرف دونالد ترامپ است. با این‌ وجود اما هنوز ستاد خانم کلینتون در این مورد اظهار نظری انجام نداده است.

سناتور ریچال بلومنتال هم اعلام کرده است که این معامله را زیر نظر خواهد گرفت و آن را موردبررسی دقیق قرار خواهد داد. این سناتور اعلام کرد که برای پیش‌بینی از این‌که آیا این معامله بر جیب مردم تأثیر خواهد گذاشت یا نه، آن را به‌شدت بررسی خواهد کرد. شرکت AT&T هم در این‌ باره اعلام کرده است که سازمان‌های آمریکایی در مورد این توافق تحقیقات خود را برای پیدا کردن هرگونه مشکلی ادامه خواهند داد.

سهامداران Time Warner به ازای هر سهم، مبلغ 107.50 دلار را دریافت خواهند کرد که نصف آن به‌صورت نقدی و نصف دیگر آن با دادن سهام at&t به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر