;
coinex

5 نکته کلیدی برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار زیبا و کارآمد

5 نکته کلیدی برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار زیبا و کارآمد
کسب و کارهای کوچک برای کمک به اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه خود و فروش، به یک وب سایت قوی نیاز دارند. این 5 نکته کلیدی موجب موفقیت در طراحی وب سایت کسب و کارتان خواهد شد. با تکرا همراه شوید و با صبوری این مقاله را تا انتها بخوانید تا 5 نکته کلیدی برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار زیبا و کارآمد را بیان کرده و با استفاده از این نکات سایت فوق العاده ای را طراحی کنید.
آیا شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید و در صدد ساخت یک وب سایت برای آن هستید؟ اگر نخستین بار است که وارد چنین فرآیندی شده اید و می خواهید سایتی ایجاد کنید، ممکن است اندکی دلهره و ترس داشته باشید و حس کنید که گیج شده اید؟ دست و پای خود را گم نکنید و نگران نشوید! این 5 نکته کلیدی برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار زیبا و کارآمد، موجب می شود تا شما سایت خودتان را آسان تر و بدون هیچ ترس و نگرانی ایجاد کنید.

5 نکته کلیدی برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار

۱- کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

هنگامی که سخن از طراحی و توسعه ی یک وب سایت به میان می آید، تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار های کوچک به سایت های بسیار بزرگ فکر می کنند، اصطلاحا لقمه بزرگی بر می دارند که نمی توانند هضم کنند. اغلب اوقات که من با این صاحبان کسب و کار صحبت می کنم، لیستی از ویژگی های بسیار و قابلیت ها و نیز صفحات زیادی برای سایتی که می خواهند بسازند، ارائه می کنند اما آن ها بودجه زیادی که برای ایجاد چنین وب سایت بزرگ و کاملی نیاز است را ندارند و بدون توجه به این مسئله فهرست خود را تهیه کرده اند.
اما باید در اینجا بگویم، هنگام ساخت یک سایت برای کسب و کار کوچک تان، بودجه زیادی نیاز نیست، و کیفیت بر کمیت ارجح است.

یک سایت کوچک، اما با کیفیت بسیار بهتر از یک سایت بزرگ است که برای طراحی آن باید بودجه زیادی صرف کنید. با یک سایت کوچک و باکیفیت کار را شروع کنید. اما چرا؟ شروع کوچک به معنای صرفه جویی و پس انداز در پول است، چون که طراحی یک سایت کوچک برای شما و یا سازمان کم هزینه تر است. هم چنین، با یک شروع کوچک شما این توانایی و فرصت را خواهید داشت تا زمان، انرژی و پول خود را برای طراحی قسمت های مهم تر سایت متمرکز کنید، مانند:

از سرعت لود سایت خود اطمینان حاصل کنید. (بهترین سرعت بازگذاری یک سایت کمتر از 3 ثانیه است. پس تمام تلاش خود را کنید تا سایتی سریع طراحی کنید که زیر 3 ثانیه بارگذاری شود.)
بهینه سازی سایت برای تلفن های همراه (حتما طراحی سایت را به صورت ریسپانسیو انجام دهید تا در تلفن های همراه هوشمند هم به زیبایی نشان داده شود.)
ایجاد تجربه ای آموزنده و حاوی اطلاعات مفید برای مشتری

2- پیام دعوت به عکس العمل (call to action) خود را قدرتمند و قابل مشاهده ایجاد کنید

وب سایت شما باید هم چون یک فروشنده رفتار کند؛ این شغل شما است و باید وب سایت شما کاربران را که در واقع همان مشتریان هستند از طریق صفحات وب سایت به سمت کسب و کار شما هدایت کند. وب سایت شما فقط زمانی قادر به انجام این کار است که پیام دعوت به عکس العمل (call to action) یا CTA قوی و برجسته ای داشته باشد. بهترین CTA ها، پیام هایی هستند که انگیزه کافی را به مشتری یا همان کاربر بدهند و محرک و دلیلی در او ایجاد کنند تا به گام بعدی برود و چیزی که شما می فروشید و یا خدمتی را که ارائه می کنید را بخرد.
پیام دعوت یا همان CTA شما باید مبتنی بر انگیزه باشد یعنی محرک مشتری باشد. اینجا چند پیام دعوت عالی را می توانید ببینید. پیام های دعوت باید شبیه به این ها باشد:
“برای مشاوره رایگان شما، همین امروز با ما تماس بگیرید. ”
“مشتریان جدید برای اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف خواهند گرفت، امروز با ما تماس بگیرید تا ادعای ما به شما ثابت شود.”
“با همراه داشتن این برگه چاپ شده، می توانید 100 دلار برای خرید خود تخفیف گرفته. آن را همین امروز بیاورید تا 100 دلار را دریافت کنید.”
اگر پیام دعوت یا CTA کسب و کار شما فاقد انگیزه است، هنوز هم این گزینه وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که پیام دعوت یا CTA شمابه اندازه کافی شفاف و برجسته است و می تواند باعث تماس مشتریان با کسب و کار شما شود. پیام دعوت یک رسانه است که می تواند فرم تماس، شماره ی تماس، و یا حتی یک آدرس ایمیل باشد.

با این حال، برای آن که هدایت و جذب کاربرها برای ارتباط با سایت تان را به حداکثر برسانید، باید پیام دعوت یا همان CTA را در مکانی از سایت خود قرار دهید که بسیار قابل مشاهده باشد و نظر کاربر رابه خود جلب کند. گزینه هایی که برای قرار گرفتن پیام دعوت شما عالی است شامل این موارد است: به صورت هایلایت در نوار منوی ، در مرکز صفحه وب در هنگام بارگذاری، و یا در نوار جانبی شناور سایت.

۳- یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزشمند است

یک وب سایت خوب (وب سایتی است که بتواند بیشترین مشتری را به وجود آورد) هم از محتوا متنی و هم محتوای رسانه ای (مثل عکس و ویدئو) استفاده می کند تا داستان کسب و کار شما را بیان کند. بسیاری از کسب و کار های کوچک از جنبه محتوای متنی در سایت شان درست کار می کنند؛ اما در بخش رسانه چیزی که به همان اندازه محتوای متنی حائز اهمیت است، برای وب سایت شان کم می گذارند. یک تصویر می تواند در فروش خدمات شما بسیار بهتر از هر نوشته ای توسط شما باشد. در این جا چند نمونه را ببینید:

اگر شما صاحب یک رستوران هستید، باید تصویر غذاهای منوی خود را در وب سایت تان داشته باشید تا حس اشتیاق غذاهای شما در بازدید کننده ایجاد شود.
اگر شما صاحب یک شرکت حقوقی هستید، باید عکس همه کارمندان خود را در وب سایت تان داشته باشید تا حس اعتماد و صداقت در بازدید کننده سایت که همان مشتری است، ایجاد شود.
اگر شما صاحب یک فروشگاه لباس هستید، باید عکس همه لباس هایی که در فروشگاه و انبار خود دارید را در سایت خود نشان دهید.
وقتی مشتریان شما در موقعیت تصمیم گیری برای خرید قرار می گیرد، تصاویر به فروش محصول شما کمک می کند. تصاویر می توانند دلیلی باشند که مشتریان کسب و کار شما را برتر از رقیبان تان دانسته و انتخاب کنند.

۴- خود را جای مشتری بگذارید

مهم ترین سؤالی که در زمان طراحی وب سایت کسب و کار کوچک تان ممکن است از خودتان بپرسید و بسیار ساده است، این است که: «مشتریان ما چه اطلاعاتی می خواهند، وقتی به وب سایت ما مراجعه می کنند ؟». یافتن پاسخ این سؤال به شما کمک خواهد کرد پایه و بنیان برای طراحی سایت خود را ایجاد کنید. اگر برای پاسخ دادن به این سوال در حال فکر هستید و تلاش می کنید تا پاسخی مشخص کنید؛ اما نمی توانید، نگران نباشید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید آن است که خود را جای مشریان فعلی خود قرار داده که در چند ماه گذشته سایت شما را دیده اند و همین سوال را بپرسید. اگر بتوانید پاسخ های آن ها را پیدا کنید، به شما کمک می کند، تا بفهمید که محتوای مورد نیاز آنان که باید در سایت خود داشته باشید، چه مطالبی است.

۵- واکنش گرا بودن سایت و نیز زمان بارگذاری سریع از ضروریات هستند.

شما به اطلاعات زیادی از تکنیک های طراحی وب سایت نیاز ندارید. شما تنها نیاز دارید که مطمئن شوید که طراح وب سایت شما، برای ساخت و طراحی آن از قابلیت ریسپانسیو بودن (mobile responsive) و بارگذاری زیر 3 ثانیه استفاده کرده است. حتما باید وب سایت شما این دو ویژگی را داشته باشد. علت آن که حتما باید وب سایت شما mobile responsive باشد آن است که مشاهده وب از طریق تلفن همراه بسیار بیشتر از مشاهده صفحات وب از طریق کامپیوتر دسکتاپ، رایج شده است، به همین دلیل باید وب سایت شما در تلفن همراه به زیبایی نمایش داده شود. اگر چه کاربران همان محتوا را در تلفن های همراه بسیار کوچکتر در دسترس دارند؛ اما دارای دسترسی محدود به اینترنت پرسرعت هستند و از این بعد با محدودیت مواجه اند. این موارد به این معنی است که وب سایت شما علاوه بر آن که باید متناسب با صفحه نمایش دستگاه آنان باشد، باید سرعت بارگذاری زیر 3 ثانیه داشته باشد تا آن ها نخواهند صفحه سایت شما را ترک کنند و شما مشتریان خود را از دست بدهید. بر اساس یک مطالعه که توسط شرکت ادوبی انجام شده است، نشان داده شد که 39 درصد از مردم، اگر عکس های یک وب سایت بارگذاری نشوند و یا بارگذاری و لود آن زمان زیادی بگیرد، بازدید از آن صفحه را متوقف کرده و وب سایت را ترک می کنند.

خلاصه

به طور کلی طراحی و توسعه یک وب سایت برای کسب و کار کوچک شما دردسر زیادی ندارد. فقط باید به خاطر داشته باشید که 5 نکته کلیدی که در بالا بیان شد را در وب سایت خود داشته باشید که نه فقط عالی به نظر برسد، بلکه مشتریان زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

 

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر