;
coinex

انتشار آپدیت جدید گوگل برای رفع مشکل وجود هاله در دوربین گوشی پیکسل و پیکسل XL

انتشار آپدیت جدید گوگل برای رفع مشکل وجود هاله در دوربین گوشی پیکسل و پیکسل XL

گوگل برای رفع مشکل وجود هاله در دوربین گوشی پیکسل و پیکسل XL آپدیت جدیدی را منتشر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

صاحبان گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل XL از وجود هاله‌ای در عکس‌ های گرفته ‌شده توسط این دو گوشی هوشمند ساخت شرکت گوگل در سایت Rrddit شکایت کرده اند و علت را وجود لامپ یا منبع نور دیگری می‌دانند. به گفته‌ی برخی افراد که این مشکل را بررسی کرده‌اند، علت وجود این مشکل، انحراف میان دوربین و پنل شیشه‌ای آن است. اما سؤال اینجاست که آیا گوگل با یک بروزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند این مشکل را در دوربین گوشی پیکسل و پیکسل XL برطرف کند؟

برای اثبات این امر که این هاله‌ها در تلفن‌های هوشمند دیگر وجود ندارد، عکس‌هایی در شرایط یکسان هم با پیکسل و پیکسل XL هم با تلفن‌های دیگر گرفته شد. نتیجه‌ی آزمایش چنین بود که تنها تصاویر به ثبت رسیده با دوربین‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل دارای این هاله‌ها بودند.

یک کارمند گوگل مطلبی برای کاربران پیکسل ارسال کرده و گفته است گوگل در حال ساخت بروزرسانی برای حل این مشکل بوده که از چند هفته دیگر قابل دریافت است. این بروزرسانی با افزودن الگوریتم‌هایی به نرم‌افزار این تلفن‌ها مشکل را حل خواهد کرد، به‌ گونه‌ای که هنگام شناسایی هاله آن را به کد تبدیل کرده و از تصاویر حذف می‌کند. برای حل این مشکل کاربران پیکسل و پیکسل XL باید گزینه HDR+ را بر روی دوربین تلفن فعال کنند. متن زیر گفته‌های کارمند گوگل با نام کاربری IsaacOnCamera است.

” سلام به همه!

اول‌ از همه باید گفت که این هاله‌های به شکل شعله، در تمام لنزهای دوربین قرار دارد که در شکل‌ها و اندازه‌های بیشمار ظاهر می‌شود و می‌توان از آن‌ها خلاقانه استفاده کرد. شکل و رنگ و میزان این هاله‌ها به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مربوط به ساختار لنزها و شرایط نوری نامتعادل است.

با این‌ حال گزارش‌های مربوط به این هاله‌ها را دیده‌ایم. این هاله یک نوع بسیار خاص از آن است که به شکل یک قوس روشن با کنتراست پایین در گوشه‌ی قاب صفحه ‌نمایش ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید از بروزرسانی نرم‌افزاری که تا چند هفته دیگر منتشر می‌شود برای رفع این مشکل استفاده کنید. ما در حال کار بر روی یک سری از الگوریتم‌ها هستیم که این هاله‌ها را شناسایی و به کد تبدیل می‌کنند سپس از تصاویر حذف می‌شوند. برای بهره‌مند شدن از این بروزرسانی باید گزینه‌ی HDR+ را فعال کنید.

بنابراین به لطف این بروزرسانی نیازی به تعویض تلفن خود ندارید. ساختار لنز دوربین گوشی پیکسل بسیار کنترل‌ شده است، به این معنی که تمام تصاویر این دستگاه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همه آن‌ها داری یک نوع هاله هستند که مشخصاتشان کاملاً با هم یکسان است.

من قبلاً یک مطلب درباره‌ی چگونگی کارکرد این نرم‌افزار منتشر کردم که توضیح می‌داد چگونه قادر به بهتر کردن دوربین گوشی پیکسل هستیم. این‌ یکی از آن چند راه است.

این مطلب را Isaac کارمند گوگل در انجمن کاربران پیکسل منتشر کرده بود.

رفع مشکل وجود هاله در دوربین پیکسل و پیکسل XL

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر