;
coinex

شرکت هایپرلوپ وان از مدل هایپرلوپ ابوظبی – دبی رونمایی کرد

شرکت هایپرلوپ وان از مدل هایپرلوپ ابوظبی- دبی رونمایی کرد

وقتی ایلان ماسک در سال 2013 ، سیستم حمل و نقل لوله ای سریع را شرح داد، ایده‌ اش دیوانه‌ وار به نظر می‌ رسید؛ اما اکنون به نظر می رسد این ایده قابل ‌اجراست. شرکت هایپرلوپ وان (Hyperloop One) از نخستین مدل عملیاتی هایپرلوپ خود که شهر ابوظبی را به دبی متصل خواهد کرد، رونمایی کرد. در ویدئویی که این شرکت منتشر کرده، یاکوب لانگ، مدیر گروه بیارک اینگلس (BIG)، شرکتی که مسئول طراحی سیستم بوده، گفت: “ساخت یک هایپرلوپ در اینجا می تواند یک گام بسیار طبیعی در نوع تکامل این شهر و منطقه باشد.”

در طرح هایپرلوپ مشاهده می کنیم که این هایپرلوپ، سه فرودگاه مهم امارات متحده عربی، فرودگاه ابوظبی، فرودگاه آل مکتوم و فرودگاه دبی را به هم متصل می کند. همچنین در این طرح قرار است در آینده، اسکله خلیفه و جبل علی هم به هم متصل شوند.

لانج در ادامه افزود: “ما در دوره جدیدی هستیم، جایی که می توانیم، سیستم حمل و نقل جدیدی را طی چند سال توسعه دهیم و جهان را تغییر دهیم. ما منتظر تکنولوژی های جدیدی مانند، نانوالیاف کربنی برای تحقق چنین امری نیستیم، بلکه ما همه چیزی که بدان نیاز خواهیم داشت را در اختیار داریم.”

ماه اوت (مرداد) سال جاری، شرکت دیپی ورلد (شرکت ترابری دریایی اماراتی) قراردادی را با شرکت هایپرلوپ وان به امضا رساند. به موجب این قرارداد، این شرکت باید کانتینرهای کشتی تخلیه شده در اسکله جبل علی را به انبارهای جدید این اسکله منتقل کند. دو ماه بعد هم، برای توسعه این پروژه، مبلغ 50 میلیون دلار در اختیار شرکت هایپرلوپ وان قرار گرفت. به این ترتیب قرار است، شرکت در سه ماهه اول سال 2017 آزمون هایپرلوپ خود را با مقیاس کامل انجام دهد.

ایده ایلان ماسک، ساخت تونلی است که می‌تواند مسافران را در عرض نیم ساعت از سانفرانسیسکو به لس‌آنجلس پرتاب کند، چیزی که لازمه آن سرعت حمل و نقلی حدود 750 مایل در ساعت (حدود 1000 کیلومتر در ساعت) است.

.

منبع: arabianbusiness

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر