;
coinex

کهکشان راه شیری بزرگ‌تر از چیزی است که تصور می کردیم

کهکشان راه شیری بزرگتری از چیزی است که تصور می کردیم

اگر مفهوم متداول کهکشان راه شیری را پذیرفته باشید، انسان ها در نوعی بن بست کیهانی زندگی می کنند. ستاره ما در بازوی شکارچی (Orion Arm) واقع است، بازوی مارپیچی و کوچکی که در بین بازوهای بسیار بزرگتری به نام های قوس و پرسئوس قرار دارد. حال تیمی از محققان بین المللی چنین ایده ای را به چالش کشیده اند.

مطالعه این محققان نشان می دهد، بازوی شکارچی خیلی خیلی بزرگتر از چیزی است که پیش از این تصور می کردیم. در عوض، به نظر می رسد، بازوی شکارچی، بازوی بزرگی است که تقریباً در تمام امتداد بازوی پرسئوس گسترده شده است. حال این طور تصور می شود که این بازو، حدود 25 هزار سال نوری و یا حتی بیش از این طول داشته باشد.

محققان پس از کشف لکه های روشن امواج رادیویی که عمدتاً ناشی از گاز بودند، به این نتیجه رسیدند.

البته همان طور که حدس می زنید، تایید چنین داده هایی بسیار دشوار است. این مطالعه متکی به داده های آرایه تلسکوپی با خط مبنای بسیار بلند باسلین (واقع در نیمکره شمالی) بود، حال برای داشتن داده هایی کامل، محققان نیاز به داده های مشابهی از نیمکره جنوبی خواهند داشت. به این ترتیب این داده های جدید کافی است تا بدانیم، کهکشان راه شیری ما فقط شاخه کوچکی در کیهان است و ما آنچنان که تصور می کنیم، چیز زیادی از کهکشان مان نمی دانیم!

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام مطالبی که در رابطه با کهکشان راه شیری گذاشتید خیلی جالب بود مرسی.

    پاسخ