;
coinex

احتمالا نمایشگر آیفون 8 یک صفحه نمایش اولد باشد

احتمالا نمایشگر آیفون 8 یک صفحه نمایش اولد خواهد بود. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مدیرعامل شارپ این خبر را تایید کرده است.

احتمالا نمایشگر آیفون 8 یک صفحه نمایش اولد خواهد بود. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مدیرعامل شارپ این خبر را تایید کرده است.

در حالی که هنوز تنها 2 ماه از معرفی آخرین گوشی های آیفون شرکت اپل نگذشته است؛ اما همین مقدار زمان هم کافی است تا اخبار و شایعات مربوط به نسل بعدی این گوشی ها یعنی آیفون 8 در صدر اخبار حوزه ی تکنولوژی قرار بگیرد. تا جایی که ما می دانیم و شنیده ایم شرکت اپل قرار است در طی یک جهش از ساخت گوشی آیفون 7 اس صرفنظر کرده و مستقیما گوشی آیفون 8 را در سال 2017 تولید کند. در گذشته مقالات مربوط به اینکه شرکت اپل قرار است آیفون های سال آینده خود را در 3 اندازه عرضه کند و هم در جلو هم در پشت آن ها پوشش شیشه ای وجود داشته باشد را برای شما منتشر کردیم. حالا اما جدیدترین شایعات حول محور نمایشگر آیفون 8 می چرخد.

یکی از قدیمی ترین شایعاتی که هر ساله تقریبا در مورد صفحه نمایش گوشی های آیفون نقل می شود مربوط به تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی ها است. شرکت اپل هر ساله از پنل های LCD برای گوشی های آیفون خود استفاده می کند که بسیار هم تکنولوژی خوب و قابل قبولی است؛ اما در سال های اخیر محبوبیت پنل های اولد به طور چشمگیری رشد داشته است و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند اغلب تصمیم می گیرند که از این پنل ها برای گوشی های پرچمدار خود استفاده کنند. اخیرا شایعاتی منتشر شده است که تایید می کند شرکت اپل بالاخره تصمیم دارد تا برای نمایشگر آیفون 8 ، پنل های LCD را کنار گذاشته و از نمایشگر OLED استفاده کند. این خبر ممکن است در نهایت به صورت کاملا اتفاقی توسط مدیرعامل شرکت شارپ (Sharp) یعنی Jeng-wu Tai تایید شده باشد.

مدیرعامل شرکت شارپ در طی یک سخنرانی در پایان هفته گذشته در دانشگاه تاتونگ اظهار داشت که :

” گوشی های آیفون در حال تغییرات گسترده هستند و اکنون از پنل های LTPS (پلی سیلیکون با دمای پایین) به پنل های اولد سوئیچ کرده است. ما نمی دانیم که آیا پنل های OLED شرکت اپل موفق خواهند بود یا خیر، اما اگر اپل سیاست های خود را تغییر ندهد و به ساخت پنل های قدیمی ادامه دهد، نوآوری درکار نخواهد بود. این اتفاق در حالی که یک بحران است، می تواند یک فرصت استثنایی نیز به حساب آید.

علاوه بر اینکه Tai مدیر عامل شرکت شارپ است، صاحب یک موقعیت اجرایی در شرکت فاکسکان نیز است. او در این زمینه دارای اعتبار بسیاری است و این حرف او ممکن است رسمی ترین تاییدیه خبر مربوط به استفاده شرکت اپل از پنل های OLED در ساخت آیفون 8 باشد. اگرچه نمایشگرهای اولد قیمت بیشتری دارند و به مرور زمان کیفیت آن ها افت می کند؛ اما به نسبت نمایشگرهای LCD رنگ ها را با روشنایی بسیار بیشتر و اشباع تر به نمایش می گذارند. رنگ مشکی عمیق تر و پنل نازک تر و سایر مزیت های پنل های OLED بسیار بیشتر از سختی است که شرکت اپل برای جا دادن این پنل های جدید در محبوب ترین گوشی های هوشمند جهان باید متحمل شود.

یک تغییر اینچنین در صفحه نمایش برای گوشی های آیفون ممکن است بسیار بزرگ باشد و ریسک هایی نیز برای این انتقال وجود دارد. در هر صورت زمان زیادی تا معرفی رسمی گوشی آیفون 8 باقی مانده است و تا آن زمان شاهد خبرهای بسیار بیشتری درباره ی این گوشی ها خواهیم بود. اگر شما هم همانند ما به گوشی های شرکت اپل علاقمند هستید در ماه های آینده با خبرهای بیشتر در مورد این گوشی ها با تکرا همراه باشید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر