;
coinex

برندسازی شخصی و 9 گام مهم برای ایجاد یک استراتژی برای آن

برندسازی شخصی و 9 گام مهم برای ایجاد یک استراتژی برای آن

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ

برندسازی شخصی یا به لاتین Personal Branding روندی است که به وسیله آن، یک شخص و مهارت و تخصص هایش، هم چون نام های تجاری برند می شود. برخلاف  تکنیک‌ های قدیمی مدیریت خودیاری که تاکید بر خودبهبودی و افزایش مهارت های شخصی داشت، مفهوم برندسازی شخصی، بر روی دست یابی به موفقیت از خود محصول متمرکز است. در این مقاله پیرامون برندسازی شخصی و مراحل ایجاد یک استراتژی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم. با تکرا همراه باشید.

9 گام اساسی برای ایجاد یک استراتژی برندسازی شخصی

1- خود را به طور کامل معرفی کنید، شما که هستید؟

مهارت های شما شامل توانایی ها، تحصیلات، تجربه های حرفه ای، احساسات شما هر طوری که هستید خود را بیان کنید، احساسات و شخصیت شما دو کلید یک برند قوی هستند. خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، چیست؟ کلید موفقیت تخصص است. باید خدماتی که کسب و کار شما ارائه می کند ، توسط دیگر کسب و کارها ارائه نشود تا ثروتمندتر شوید!

2- دیگران درباره شما چطور فکر می کنند؟

برندسازی شخصی
ارتباطات شخصی منظور این است که دوستانتان درباره شما چه می گویند؟ ارتباطات حرفه ای و کاری یعنی همکاران و مشتریان درباره شما چه می گویند؟ اعتبار آنلاین شما به چه اندازه است؟ یعنی اگر در گوگل درباره شما سرچ کنند، نتایج سرچ گوگل درباره شما چه می گوید؟

3- می خواهید به چه چیزی برسید، هدفتان چیست؟

بخش کاری خود را مشخص کنید. محصول یا خدمات شخصی تان را در فیلد کسب و کارتان ایجاد کنید.
بازار محصول یا خدمات شما چگونه است؟ هدف حقیقی مخاطبان را برای برند خود شناسایی کنید. ، بازار محصول یا خدماتتان را تعیین کنید.
سبک و سیاق شما چیست؟ سبک و برنامه خود را تعیین کنید تا ارتباط هایتان صریح و استوار باشد.

4- برندتان را ایجاد کنید

یک نام و شعار انتخاب کنید. که شما را توصیف کند و آسان باشد تا به خاطر سپرده شود. عکس بسیار مهم است. یک رنگ برای شرکت تان انتخاب کنید. یک لوگو که شما و هویت سازمانی را نشان دهد. خودتان باشید و درگیر داستان خودتان باشید و از بیوگرافی تان استفاده کنید.

5- اکوسیستم خود را ایجاد کنید

همان طور که در زندگی واقعی به خانه، پارک، تئاتر و باشگاه و … می روید در فضای مجازی نیز چنین مکان هایی را در نظر بگیرید. مثلا وبلاگ خود را مرکز ارتباطات آنلاین تان قرار دهید. از شبکه های اجتماعی به عنوان مکانی برای معاشرت، اشتراک گذاری و تعامل مانند پارک ها و محوطه ها استفاده کنید. از رسانه های اجتماعی برای لذت بردن و اشتراک گذاشتن محتوای سرگرم کننده مانند تئاتر و باشگاه در دنیای واقعی استفاده کنید.

6- شبکه خود را ایجاد کنید

در زمینه خود به دنبال افراد خبره و کارشناسان باشید. تا از آنان یاد بگیرید و ارتباط ایجاد کنید. در گروه ها و فاروم های زمینه کاریتان، به طور فعال مشغول باشید. رویدادهای شبکه های مرتبط با زمینه کسب و کارتان را بازدید کنید.

7- محتوای اورجینال ایجاد کنید

محتوای باارزش ارسال کنید که برای کاربرانتان مفید باشد و به طور مرتب وبلاگ را بروزرسانی کنید. محتوای چند رسانه ای (صوتی یا ویدیویی) ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. آن ها مثل ویروس هستند سریع دست به دست خواهند شد. با توجه به پلت فرم شیوه ارتباط را تغییر دهید.

8- درگیر کار و اشتراک گذاری شوید

در شبکه های اجتماعی در مکالمات سایر کاربران به طور فعال شرکت کنید. کامنت های معنی دار در وبلاگ های زمینه کسب و کار خود بگذارید. محتوای ارزشمند و پست هایی که توسط دیگران ایجاد شده را به اشتراک بگذارید.

9- هوشیارانه گوش کنید

خود را درباره چیزهایی که در زمینه کاری و برند شما گفته می شود به روز نگه دارید. اخبار را در (Twitter, RSS, Google Alert) دنبال کنید. با شیوه ای حرفه ای به انتقادات گوش کرده و مقابله کنید. با استفاده از ابزارهای درست بر برند خود نظارت کنید. ابزارهایی مثل (buzz, sentiment, analytics… )

.

منبع: theultralinx

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر