;
coinex

سامسونگ با موفقیت تست‌های نمونه اولیه شبکه 5G را کامل کرد

سامسونگ با موفقیت تست‌های نمونه اولیه شبکه 5G را کامل کرد

سامسونگ با موفقیت تست‌های نمونه اولیه شبکه 5G را کامل کرد. شبکه پرسرعت 5G به زودی در دسترس خواهد بود!

به نقل از اتاق خبر سامسونگ، این شرکت کره‌ای با موفقیت تست‌های نمونه اولیه شبکه 5G را که در آن با موسسه تحقیقات تلفن همراه چین همکاری می‌کرد را کامل کرد. از سال 2016 که سامسونگ به مرکز نوآوری 5G موبایل پیوسته، این دو شرکت در زمینه توسعه 5G در حال همکاری هستند.

در طول مدت آزمایش که در پکن انجام شد، سامسونگ دو فناوری کلیدی را برای 5G تائید کرد. اولین فناوری مدولاسیون فضایی است که این ‌یک روش برای افزایش سرعت انتقال دادها بدون افزایش پهنای باند مورد نیاز برای یک سیستم ارسال ‌کننده است. دیگری FBMC که یک روش جدید طبقه ‌بندی کردن سیگنال‌های حامل به کانال‌های مختلط طیف فرکانس‌های مشابه است.

هر دوی این‌ها در فرکانس 3.5 گیگاهرتز که نزدیک محدوده شبکه LTE است، آزمایش شدند. با این‌ حال این بدان معنی نیست که چنین فرکانس بالایی از پوشش خوبی برخوردار نیست، این فرکانس برای بیشتر مناطق مترو که تلفن‌های زیادی نزدیک یکدیگر هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

انتظار می‌رود که این فرکانس بالا، اشکال اصلی شبکه 5G باشد چرا که برای روستاها و فضای باز، مناسب نیست. احتمالاً این فرکانس برای استفاده‌های مشابه بسیار محدود است. علاوه بر این سامسونگ عملکرد عملیاتی را نیز آزمایش کرد که به زبان ساده یعنی ببینیم چه مقدار داده می‌تواند از یک سیستم بدون مشکل عبور کند.

سامسونگ توضیح می‌دهد که هدف کلی از این آزمایش‌ها، بررسی عملکرد فرکانس‌های بسیار بالا و یا به‌اصطلاح فرکانس موج میلی ‌متری در حوضه ارتباطات تلفن همراه است. این فرکانس‌ها در محدوده 30 تا 300 گیگاهرتز هستند، بنابراین با توجه به آخرین آزمایش‌های انجام‌ شده بر روی فرکانس‌های 10 برابر کمتر از این‌ها، ممکن است به‌زودی شاهد نتایج بیشتری از جانب سامسونگ باشیم.

بنا به گفته معاون رئیس و مدیر موسسه R&B سامسونگ، دای ژون ژانگ؛ شرکت کره‌ای سامسونگ توسعه فناوری شبکه 5G را در کنار CMRI ادامه خواهد داد، همچنین او اضافه کرد:

” برای سرعت بخشیدن به تحقق استاندارد سازی شبکه 5G و تجاری سازی آن در چین، باید به تقویت تلاش‌ها با دولت چین ادامه دهیم.

سامسونگ به ‌شدت بر روی شبکه ارتباطی 5G کار کرده است و این تلاش‌ها پیشرفت چشم‌گیری را نیز به دنبال داشته است. در واقع این شرکت به ‌تازگی اعلام کرده فناوری 5G برای استفاده‌ی تجاری در المپیک زمستانه پونگ چانگ آماده خواهد بود. بنابراین ممکن است از سرعت بسیار بالای اتصال تلفن همراه زودتر از آنچه فکر می‌کردیم، لذت ببریم!

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر