;
coinex

چهار کار برای جلوگیری از اینکه دونالد ترامپ فاتحه آب و هوا را بخواند!

شرایط اقلیمی کره زمین

هیچ به نظر نمی‌آید که حفاظت از محیط زیست حتی به ذهن رییس جمهور بعدی ایالات متحده هم خطور کند! رییس جمهور منتخب امریکا یعنی آقای ترامپ ادعا کرده است که ادعای ایجاد تغییرات اقلیمی به دست آدمی، حقه و کلکی بیش نیست!!! البته که گلی به جمال ایشان… طی کارزار انتخاباتی وی تهدید کرد که مشارکت ایالات متحده در توافق پاریس را «لغو» خواهد کرد، توافقی که هدف از آن محدود کردن گرمایش زمانی به دو درجه سلیسیوس و بازگرداندن به سطح دوران پیشاصنعتی (یعنی قبل از سال 1750) است.

ترامپ گفته امضای اوباما بر طرح انرژی پاک را ملغی خواهد کرد، طرحی که به دنبال حذف گازهای کربنی متصاعد شده از نیروگاه هاست. ترامپ البته پا را فراتر گذاشت و تیم انتقالی آژانس حمایت از محیط زیست را به بدبینی متهم کرده است.

هنوز مشخص نیست که ترامپ چه برنامه ای برای شرایط اقلیمی دارد و اینکه واقعا همه مقررات و توافق‌ های صورت گرفته در دولت اوباما را یک شبه ملغی خواهد کرد یا نه. ولی کنار کشیدن از توافق پاریس سال ها طول خواهد کشید، حتی اگر همین امرزو ترامپ تصمیم به کناره گیری از آن بگیرد.

خوبی ماجرا اینجاست که صرف نظر از اینکه دولت بعدی امریکا چه کند، عکس العمل جهانی به جلوگیری از تغییرات اقلیمی و رسیدن به شرایط اقلیمی بهتر ادامه خواهد یافت و همه شهروندان جهان نیز (به ویژه در ایالات متحده و همچنین خود شما) می‌ توانند بخشی از ماجرا را به عهده بگیرند و کارهای زیر را انجام دهند:

مهر لب بگشایید!

به دولت نشان دهید که عامه مردم می خواهند که تغییرات اقلیمی متوقف شود. می توانید حتی به سراغ نمایندگان خود در مجلس در همین تنگ میدان بهارستان بروید، آنها را از تاثیر تغییرات اقلیمی آگاه کنید و اقدامات لازم برای مقابله با آنها را متذکر شوید! (البته حالا شاید دسترسی به این نمایندگان عزیز سخت باشد و قانع کردن آنها سخت تر، ولی به هر حال به امتحان کردنش می ارزد.)

خودتان دست به کار شوید!

می‌توانید آستین ها را بالا بزنید و به سراغ سازمان‌ های مردم نهاد بروید و خودتان برای حفاظت از محیط زیست با آنها همکاری کنید.

کربن کم تری تولید کنید!

الان دیگر می توانید راه های زیادی پیدا کنید تا کربن کمتری تولید کنید؛ از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گرفته تا استفاده بهینه تر از انرژی هایی که به نحوی با ذغال سنگ ارتباط دارند. همچنین می توانید وسایل الکترونیکی و زباله های خشک را نیز به دست مراکز بازیافت بسپارید و تا می توانید به جای ماشین شخصی از پیاده روی استفاده کنید. (البته اگر مسیر هموار بود و آلودگی نبود و یار در کنار بود و هزار شرایط دیگر فراهم…)

مراقب خودتان باشید!

با طبیعت آشتی کنید، به دل آن بروید و دست به زدودن آلودگی ها از آن بزنید! این طوری، هم از گذران وقت در هوای خوب و پاک طبیعت لذت می‌ برید، هم اینکه مرهمی خواهد بود بر زخمی از زخم های خورده بر این قلب تپنده جهان! نگویید این کار هم تاثیری ندارد، حداقلش این است که دست رو دست نگذاشته اید و حال خود را هم خوب کرده اید و حال خوب خودش دنیایی است  و تازه از این گذشته این خود مشت محکمی خواهد بود بر شعارهای طبیعت ستیزانه ترامپ!

.

منبع: PopSci

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام، اخبار این سایت اغلب متفاوت و جالب هستند. نگارش این خبرجالب بود. 

    پاسخ

    ممنون، امیدوارم همیشه خواننده مطالب ما باشید.

    پاسخ