;
coinex

والپیپر مشکی روی یک نمایشگر آمولد چه مقدار باتری ذخیره می‌کند؟

والپیپر مشکی

در این مقاله سعی داریم به این پرسش پاسخ دهیم که والپیپر مشکی روی یک نمایشگر آمولد چه مقدار باتری ذخیره می‌کند؟ پس در ادامه با تکرا همراه باشید :

چند هفته قبل، گزیده‌ای از والپیپرهای ایده آل برای نمایشگرهای آمولد در وبسایت فون آرنا قرار داده شد. تصاویر مورد بحث در یک چیز مشترک بودند، آنها عمدتا مشکی بودند. این تنها به دلیل کنتراست قابل توجه به دست آمده توسط نمایشگرهایی از این نوع نیست، بلکه این یک واقعیت شناخته شده است که در نمایشگر آمولد پیکسل‌هایی که کاملا مشکی هستند هیچ انرژی مصرف نمی‌کنند.

به همین دلیل قرار دادن یک والپیپر مشکی خالص در چنین نمایشگری باعث مصرف انرژی کمتر و در نتیجه بهبود عمر باتری دستگاه می‌شود.؛اما در پایان روز چه مقدار انرژی ذخیره خواهد کرد؟ با کمال تعجب , این مقدار به اندازه‌ای که شما انتظار خواهید داشت نیست.

آزمایش

برای آزمایش میزان عمر باتری که توانستیم توسط تعویض به والپیپر مشکی بدست آوریم، سه گوشی با نمایشگرهای آمولد که به آنها دسترسی داشتیم را جمع آوری کردیم. این گوشی ها گلکسی اس۷ اج سامسونگ، وان پلاس ۳ و نکسوس ۶ پی بودند. سپس روشنایی نمایشگرشان را در یک سطح ثابت یعنی 200 نیت (nit) و زمانی که یک تصویر سفید را نشان می‌دهد تنظیم کردیم.

به طور معمول روشنایی نمایشگر گوشی‌های هوشمند در بالا و پایین آن نقطه در نوسان است (البته اگر روشنایی خودکار فعال باشد)؛ اما 200 نیت یک میانگین مناسب است. در نهایت، از عدم مداخله برنامه‌های پس زمینه در آزمایش هم مطمئن شدیم.

آزمایش شامل تنظیم یک دنباله از 50 عکس به عنوان والپیپرها و اندازه گیری تاثیر آنها بر روی مصرف انرژی بود. مقدار متوسط 50 اندازه گیری برای نشان دادن این که چه مقدار انرژی هر گوشی با یک والپیپر معمولی مصرف می‌کند، بکار گرفته شد. سپس شکل را با تصویر مشکی خالصی که به عنوان والپیپر تنظیم شده بود مقایسه کردیم. همچنین یک تست با استفاده از تصویر سفید خالص انجام دادیم تا ببینم مصرف هر گوشی در بدترین حالت چقدر خواهد بود. نتیجه حاصل در چارت زیر مشخص است.

والپیپر مشکی

حال وقت این رسیده که تمامی این داده‌ها به شکلی قابل درک تر بررسی شوند و ما سعی خواهیم کرد که اینکار را تا جایی که ممکن است ساده انجام دهیم. با استفاده از آمار و ارقام بالا می‌توانم میزان افت مصرف انرژی هر گوشی را اگر به یک والپیپر مشکی خالص سوییچ کنیم، محاسبه نماییم. اگر نتیجه را توسط ظرفیت باتری گوشی تقسیم کنیم، خواهیم دانست که چه مقدار باتری ذخیره خواهیم کرد. بسیار خوب اکنون سخنان نامفهوم را متوقف خواهیم کرد و به شما تعدادی اعداد واقعی نشان می‌دهیم :

  • در گوشی گلکسی اس ۷ اج، بین ۱.۲ تا ۳.۲ درصد (در هر ساعت) ذخیره انرژی را شاهد بودیم (اگر از یک والپیپر کاملا سفید به یک والپیپر مشکی خالص تعویض شود).
  • در گوشی وان پلاس ۳، بین ۰.۶ تا ۴.۵ درصد (در هر ساعت) بسته به رنگ والپیپر، انرژی ذخیره شد.
  • در گوشی نکسوس ۶ پی نیز بین ۱.۴ تا ۴.۶ درصد (در هر ساعت) بسته به رنگ والپیپر باتری کمتری مصرف شد.

خیلی زیاد نیست نه؟

نتیجه‌گیری

پتانسیل صرفه جویی در انرژی نمایشگرهای آمولد غیر قابل انکار است. یکی از دلایلی که برخی از کاربران انرژی بیشتری صرف می کنند و درخواست رابط کاربری با تم‌های مشکی را برای نمایشگرهای آمولد دستگاهشان می‌دهند، همین است. به همین دلیل است که گوشی‌های هوشمندی مانند وان پلاس 3 این گزینه را در رابط کاربری خود گذاشته‌اند. همچنین به همین دلیل است که برخی ساعت‌های هوشمند در تمام منوها از تم مشکی استفاده می‌کنند تا باتر‌های کوچک خود را جبران کنند.

اما داده‌های ما نشان داد در واقع تعویض والپیپر گوشیتان به یک تصویر مشکی چنان تاثیر زیادی روی عمر باتری ندارد. بله نمایشگر دقایقی بیشتر روشن خواهد بود. شاید اگر دستگاهتان یک باتری کوچکتر از متوسط داشته باشد یا اگر نمایشگر روی روشنایی بالا در تمام مدت تنظیم شده است، بیشتر سود ببرید.

اما اگر از گوشی های پرچمدار و یا بالارده ها با صفحه نمایش آمولد استفاده می کنید، ذخیره باتری خیلی ناچیز خواهد بود؛ تازه اگر به کلی اصلا متوجه تغییر آن بشوید. این فقط به خاطر چشمگیر نبودن ذخیره انرژی نیست، بلکه به این دلیل است که اغلب وقت ما با گوشی، در یک برنامه یا یک بازی صرف می‌شود.

بنابراین آیا از نتایج متعجب شده‌اید؟ تجربه صرفه جویی بیشتر از آنچه ما اندازه گرفتیم داشته‌اید؟ یا دستورالعملی‌هایی برای به اشتراگ گذاشتن دارید؟ بخش نظرات در زیر متعلق به شماست.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر