;
coinex

افزایش تعداد دولت‌هایی که نرم افزارهای پیام رسان دارای رمزگذاری END To END را محدود کرده‌اند

دولت هایی که نرم افزارهای پیام رسان دارای رمزگذاری END To END را محدود کرده‌اند، رو به افزایش است.

دولت هایی که نرم افزارهای پیام رسان دارای رمزگذاری END To END را محدود کرده‌اند، رو به افزایش است. در ادامه با ما همراه باشید.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده اخیر، ارگان غیر دولتی خانه آزادی آمریکا که در زمینه تحقیقات و پشتیبانی از دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند، سال 2016 را به عنوان ششمین سال متوالی کاهش آزادی اینترنتی جهانی شناخته است. به خصوص در حالی که محدود شدن برنامه‌های پیام رسان رمزگذاری شده در سراسر جهان رشد چشم گیری داشته است و سانسور شده‌اند.

نرم افزاری که بیشترین محدودیت از سمت دولت‌ها را در سال جاری داشته واتس اپ بوده است، مطالعات نشان می‌دهد که در 12 کشور از 65 کشوری که خانه آزادی آن ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داده این پیام رسان به صورت جزئی و یا کامل ممنوع و منجر به دستگیری 11 فرد شده است.

فیسبوک، توییتر، یوتیوب، تلگرام، اسکایپ و حتی اینستاگرام نیز در میان برنامه‌های محدود شده در سال 2016 دیده می‌شوند که در این لیست فیس بوک با 27 دستگیری در رتبه اول قرار دارد.

با توجه به گزارش‌ها، اکثر این برنامه‌ها بخاطر قابلیت رمزگذاری شدن پیام‌هایشان مورد هدف قرار گرفته‌اند و محدود شده اند، در حالی که دیگر برنامه‌ها مثل فیس بوک، بخاطر پلتفرم تقریبا نامحدودشان برای بحث و تبادل نظر مردم و به اشتراک گذاری نظراتشان، زیر ذره بین دولت‌ها قرار می‌گیرند.

خانه آزادی ادعا دارد که سانسور عکس‌ها در سال 2016، پس از مورد تمسخر قرار گرفتن رهبران و دولت‌ها در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و واکنش شدید آنها، بیشتر نیز شده است. یک دانشجوی 22 ساله مصری، بخاطر قرار دادن گوش‌های شخصیت کارتونی میکی موس بر روی عکس رئیس جمهور خود، یعنی عبدل فتاح و انتشار آن در فیس بوک، به سه سال حبس محکوم شد.

برخی نکات از این گزارش‌ها که باید بدانید:

  • 65 درصد از کل کاربران اینترنت در کشورهایی زندگی می‌کنند که انتقاد از دولت، حکومت نظامی، خانواده سلطنتی و یا رژیم حاکم بر آن کشور، منجر به ایجاد آزار و اذیت می‌شود.
  • 27 درصد از کل کاربران اینترنت در کشورهایی زندگی می‌کنند که افرادی به دلیل انتشار، به اشتراک گذاری و یا صرفا لایک کردن محتوایی در محبوب ‌ترین رسانه اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک، بازداشت شده‌اند.
  • برخی دولت‌ها قصد هدف قرار دادن برنامه‌های تماس تصویری مانند اسکایپ را دارند تا از سرمایه و درآمد شرکت ملی مخابرات خود محافظت کنند.
  • با افزایش 50 درصدی دستگیری از سال 2013، کاربران رسانه‌های اجتماعی در سال 2016 با مجازات‌های بی سابقه‌ای رو به رو شده اند.

برای اطلاعات بیشتر از سنجش و نمرات کشورهای مختلف در این زمینه به نقشه‌های زیر مراجعه کنید:

پیام رسان دارای رمزگذاری END To END

پیام رسان دارای رمزگذاری END To END

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر