;
coinex

به گزارش بلومبرگ فقط یکی از مدل‌های اپل آیفون 8 صفحه نمایش OLED خواهد داشت

اپل آیفون 8 صفحه نمایش OLED دارد

به گزارش بلومبرگ، از آنجایی ‌که سامسونگ نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی صفحه نمایش قابل انعطاف تولید کند، فقط یکی از مدل‌های اپل آیفون 8 به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد شد. در ادامه برای بررسی بیشتر با تکرا همراه باشید :

شایعات بسیاری از اینکه قرار است آیفون بعدی شرکت اپل صفحه نمایش OLED داشته باشد، خبر می‌دهند. در بهار گذشته گفته می‌شد که آیفون جدید قرار است به صورتی طراحی شود که صفحه نمایش آن قسمت بزرگی از قسمت جلوی گوشی را در بر بگیرد و به نظر ایده‌ی خوبی می‌آید که این آیفون با صفحه نمایش OLED طراحی شود.

تحلیلگر اپل، مینگ-چی کو به این نکته اشاره می‌کند که در سال آینده تنها یکی از مدل‌های اپل آیفون 8 به این فناوری پیشرفته مجهز خواهند شد در حالی که هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از صفحه نمایش LCD با فناوری مشابه بهره می‌برند.

اپل به این نکته پی برده است که استفاده از صفحه نمایش اولد برای گوشی‌های هوشمند، به امری ضروری مبدل شده است و البته استفاده از این پنل‌ها با چالش‌ هایی نیز همراه است.

اگر اپل واقعا به اندازه‌ی کافی در طراحی این صفحه نمایش‌ها پیشرفت کرده و فناوری آن را دارد که بتواند در گوشی‌های خود از صفحه نمایش OLED استفاده کند؛ چرا در تمام گوشی‌های سال آینده‌ی خود از آن استفاده نمی‌کند؟ طبق گزارش بلومبرگ به نظر می‌رسد که تعداد پنل های OLED تولید شده به اندازه‌ی کافی نیست تا بتواند تمام تولیدات اپل را تامین کند. احتمالا این شرکت به خاطر همین مسئله تا سال 2018 نمی‌تواند از این فناوری برای تمامی گوشی‌های خود استفاده کند.

در حال حاضر شرکت سامسونگ تنها تولید کننده‌ انحصاری صفحه نمایش‌های اولد با کیفیت بالا است. این شرکت با شرکت‌های ژاپن دیسپلی، شارپ، ال جی و چند شرکت تولید کننده‌ی صفحه نمایش دیگر، در این رابطه همکاری می‌کند. یکی از افرادی که در شرکت اپل کار می‌کند، گفته است که این شرکت برای ساختن صفحه نمایش‌های OLED خود با سامسونگ قراردادی را منعقد کرده و قرار است سامسونگ صفحه نمایش‌های بزرگتر از 5 اینچ را برای اپل تولید کند.

از آن جایی که خود شرکت سامسونگ نیز برای گوشی‌های پر فروش خودش از این نوع صفحه نمایش استفاده می‌کند و لازم است از این پس میزان تولیدات خود را افزایش دهد، ممکن است تولید تعداد کافی این صفحه نمایش‌ها کمی بیشتر از حد معمول طول بکشد. به همین دلیل اپل فقط برای یکی از مدل‌های آینده‌ی خود از صفحه نمایش LED استفاده خواهد کرد تا برای تامین تعداد صفحه نمایش‌های محصولات خود، به مشکل بر نخورد.

در اینجا لازم است این نکته را ذکر کنیم که منظور از صفحه نمایش امولد، مدل‌های معمولی صفحه نمایش‌های گوشی‌هایی مانند Galaxy A7  نیست. در این گوشی‌ها از صفحه نمایش super AMOLED استفاده می‌شود. در حالیکه اپل قصد دارد از صفحه نمایش‌های LED انعطاف پذیر، همانند آنچه پیش از این توسط سامسونگ در گوشی گلکسی اس 7 اج تعبیه شده است، استفاده کند.

پس به نظر می‌رسد طبق این گزارش گوشی‌های اپل آیفون 8 ظاهر جدیدی به خود بگیرند و صفحه نمایش آن‌ها علاوه بر صفحه‌ی جلویی بر روی لبه‌های این گوشی نیز گسترش یابد. در این مدل از صفحه نمایش‌های قابل انعطاف به جای مواد اولیه‌ شیشه‌ای از پلاستیک استفاده می‌شود تا بشود آن‌ها را در هنگام تعبیه بر روی گوشی، بیشتر از حد معمول خم کرد. البته در حال حاضر تعداد صفحه نمایش‌هایی که این قابلیت را داشته باشند و هم چنین کیفیت قابل قبولی در حد استانداردهای اپل داشته باشند، محدود است.

آخرین چیزی که ما در این زمینه می‌دانیم این است که طبق قرارداد میان شرکت اپل و سامسونگ صفحه نمایش‌های تولید شده توسط سامسونگ، بزرگ تر از 5.5 اینچ هستند و گزارش شده است که سامسونگ موظف است برای شرکت اپل در طی سه سال حدود 100 میلیون صفحه نمایش تولید کند. طبق تحلیل‌هایی که در این رابطه گزارش شده است انتظار می‌رود که حدود 90 میلیون دستگاه اپل آیفون 8 در فصل تعطیلات سال آینده به فروش برسد.

همچنین پیش بینی شده است که سهم گوشی اپل آیفون 8 ویژه‌ای که با صفحه نمایش OLED ساخته شده باشد به 30 میلیون دستگاه در همین بازه برسد. پس سامسونگ نیز موظف است که تا آن هنگام همین تعداد صفحه نمایش را برای اپل تامین کند.

طبق آنچه بلومبرگ در گزارشات خود، در این زمینه ذکر کرده است؛ در مدل “ویژه” ی اپل آیفون 8 با استفاده از صفحه نمایش منحنی OLED در طراحی و ساخت این گوشی، می‌توانیم شاهد آن باشیم که بیشتر پنل جلویی گوشی را صفحه نمایش در بر بگیرد و دکمه‌ Home (خانه) معروف این گوشی بر روی خود صفحه نمایش تعبیه شود.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر