coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ژیروسایکل ، موتور سیکلتی که بر روی پاهای خود می ایستد!

نمایی از موتور سیکلت GyroCycle با قابلیت حفظ تعادل خودکار
نمایی از موتور سیکلت GyroCycle با قابلیت حفظ تعادل خودکار

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از موتورسواری لذت می برید، ولی با فلسفه کلی حفظ تعادل موتورسیکلت مشکل دارید؟ اگر اینچنین است دیگر نباید نگران این مساله باشید! چراکه ژیروسایکل (GyroCycle) برای یاری رساندن به شما طراحی شده است!

ژیروسایکل ایده ایست که توسط شرکت تراست سایکل اینترپرایز (Thrustcycle Enterprise) پرورانده شده است. این شرکت توسط دیوید رایکر (David Ryker) و کلاید ایگاراشی (Clyde Igarashi) تاسیس شده است. هدف اصلی این شرکت طراحی سیستم های ژیروسکوپی است. آخرین محصول این شرکت طراحی موتورسیکلتی با قابلیت حفظ تعادل خودکار است. این وسیله که ژیروسایکل نام دارد، پیش از این و به عنوان نمونه های ابتدایی آزمایشی (Prototype) ساخته شده بود، اما شرکت تراست سایکل در نظر دارد با تولید انبوه آن، این موتورسیکلت خاص را در سال آینده میلادی به بازارهای جهانی عرضه نماید.

راهنمای خرید تکراتو

مانند بقیه موتورسیکلت هایی که قابلیت حفظ تعادل خودکار را دارند، ژیروسایکل نیز با استفاده از فلای ویل های (Flywheel) داخلی که یک سیستم ژیروسکوپی (Gyroscopic System) را تشکیل میدهند در هنگام چرخش تعادل خود را حفظ می کند. این بدین معنی است که ژیروسایکل نه تنها بعد از عبور از پیچ ها به حالت اولیه تعادلی خود باز میگردد، بلکه در هنگامیه در حالت توقف کامل قرار گرفته نیز قادر به حفظ تعادل خود می باشد.

با همین ایده شرکت تراست سایکل اینترپرایز پیش از این نیز دست به طراحی و ساخت دو نمونه آزمایشی از این وسیله زده بود. در این دو نمونه دیگر نیازی نبود که راننده در هنگام توقف کامل برای حفظ تعادل موتورسیکلت پاهای خود را بر روی زمین قرار دهد. این شرکت با دنبال کرده ایده ساخت موتورسیکلتی با این قابلیت، دست به طراحی مدل ژیروسایکل زد که به نیاز بازار نزدیک تر بود. سیستم حفظ تعادل ژیروسایکل سیستمی است با قابلیت انعطاف بالا که قابل استفاده در وسیله های نقلیه بزرگتر نیز می باشد.

کلاید ایگاراشی یکی از موسسین و عضو هیئت رئیسه شرکت تراست سایکل اینترپرایز میگوید که نسخه نهایی این موتورسیکلتکه قرار است به بازارهای جهانی عرضه شود، از موتوری که توسط روغن خنک می شود استفاده می کند. این موتور توسط شرکت ZEV که همکار این شرکت در این پروژه بحساب می آید ساخته شده است. در ساخت این موتورسیلکت از باتری های لیتیومی 8.500 واتی استفاده شده است. این باتری ها توانایی پیمودن مسافتی معادل 80 مایل (129 کیلومتر) را به ژیروسایکل می دهد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت نیز 75 مایل در ساعت (معادل 121 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

کلاید ایگاراشی در مورد زمان عرضه ژیروسایکل به بازارهای جهانی می گوید : “ما در حال حاضر مشغول ساخت یک بدنه سفارشی برای ژیروسایکل هستیم و پیش بینی می کنیم که این موتورسیکلت در سال 2017 میلادی آماده ورود به بازارها باشد.” وی در مورد قیمت این موتورسیکلت اینطور می گوید : “هنوز قیمتی برای این موتورسیکلت تعیین نشده اما قیمت مدل های آزمایشی ژیروسایکل احتمالا کمتر از 20.000 دلار (معادل 74 میلیون تومان) خواهد بود. قیمت مدل تولید انبوه این موتورسیکلت نیز قطعا” از این رقم نیز

پایین تر خواهد بود.”

منبع : تراست سایکل

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر