coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ به خاطر مرجوع شدن گوشی های نوت 7 در فصل سوم امسال سهم بزرگی از بازار جهانی را از دست داد

سامسونگ به خاطر مرجوع شدن گوشی‌های Note 7

بر اساس گزارشات به نظر می رسد که سامسونگ به خاطر مرجوع شدن گوشی های نوت 7 در کوارتر سوم امسال، سهم بزرگی از بازار جهانی را از دست داده است.

بالاخره آمار فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی سوم امسال نیز منتشر شد. در میان این داده‌های آماری که تعداد گوشی‌های فروخته شده در فصل سوم سال جاری را بیان می‌کنند، سهم فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبت به قبل به شدت کاهش پیدا کرده است.

طبق این آمار و ارقام سهم فروش گوشی‌های سامسونگ نسب به سال قبل 14 درصد افت کرده است. این بدین معنا است که این شرکت تعداد 12 میلیون گوشی، کمتر از سال قبل به فروش رسانده است. دلیل این کاهش چشمگیر را می ‌شود با مرجوع کردن تعداد بسیار زیادی از گوشی های نوت 7 مرتبط دانست و این در حالی است که این کاهش فروش، در تاریخ فروش گوشی‌ های هوشمند سامسونگ بی سابقه بوده است.

هر چند این فصل از سال برای سامسونگ یک شکست کاری محسوب می ‌شود؛ اما این اتفاق برای رقیب سامسونگ، یعنی شرکت اپل، به شکل دیگری اتفاق افتاد. در دو هفته‌ پایانی این بازه‌ی زمانی بود که اپل گوشی‌های جدید خود را به بازار ارئه کرد و توانست آمار فروش قابل قبولی را به ثبت برساند.

با این حال هر سال سهم فروش گوشی‌های آیفون نیز کاهش می ‌یابد و امسال نیز اپل شاهد کاهش 6 درصدی سهم فروش گوشی‌های خود در بازار جهانی بود. این شرکت با 11.5 درصد سهم فروش در بازار و با فروش 373 میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه سوم امسال، به کار خود پایان داد. همچنین این شرکت توانست 104 درصد سود از صنعت تولید گوشی هوشمند به دست بیاورد که در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل ‌تری در این رابطه صحبت خواهد شد.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که پس کدام یک از شرکت‌ های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند توانسته است این میزان را افزایش دهد؟ در میان تمامی برندهای موجود، سازندگان چینی گوشی‌های ویوو (vivo) و اپو (oppo) توانسته‌اند در بازار رقابت‌ های جهانی سهم فروش گوشی‌های خود را افزایش دهند.

سهم فروش محصولات شرکت هواوی نیز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. در میان این برندهای مختلف به نظر می‌رسد که شرکت هواوی برنامه‌های متفاوتی را در سر دارد. سهم فروش محصولات این شرکت حتی از سهم کمپانی اپل نیز پیشی گرفته است. همچنین این شرکت سعی دارد که گوشی‌هایی در رده‌ی قیمتی گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ تولید کند تا بتواند علاوه بر سهم چشم گیری که در تعداد فروش دارد ، سود حاصل از فروش گوشی‌های خود را نیز افزایش دهد.

.

منبع : Phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر