;
coinex

شخصی سازی پخش موسیقی گوگل با یادگیری ماشینی!

شخصی شدن پخش موسیقی گوگل با یادگیری ماشین

شرکت گوگل برنامه جاری پخش موسیقی (گوگل پلی میوزیک) را جهت تمرکز بیشتر روی متن و شخصی سازی توسعه می‌دهد. این برنامه با استفاده از یادگیری ماشین، موسیقی مورد علاقه کاربر را که دوست دارد گوش کند را کشف کرده، آهنگ‌ها و لیست پخش‌ها را بسته به اینکه در چه زمان، روز و مکانی هستیم و اینکه هوای محلی چگونه است و سایر فاکتورها که ممکن است بر روی خلق و خو و ترجیحات موسیقیمان تاثیر بگذارد، پیشنهاد خواهد داد. این به روزرسانی که به تدریج جهانی می‌شود، این هفته از نسخه اندرویدی، iOS  و همچنین نسخه تحت وب پخش موسیقی گوگل آغاز خواهد شد.

در ادامه تلاش ‌های اخیر گوگل از قبیل برنامه هایی مانند Google Now و دستیار جدید گوگل، هم اکنون پخش موسیقی گوگل نیز به شدت به یادگیری ماشین وابسته شده تا بدین وسیله بتواند هر دفعه ای که شما برنامه را اجرا می کنید، لیستی از پیشنهادات جدید را برایتان به نمایش بگذارد.

به عنوان مثال اگر شما در یک شب جمعه به برنامه پخش موسیقی وارد شوید، ممکن است لیست پخشی از رقص به شما پیشنهاد شود در حالی که اگر عصر شنبه وارد شوید ممکن است با گزیده ای خوب از آهنگ‌های جاز آرام که برای استراحت مقابل شومینه مناسب است رو به رو شوید.

همه اینها به این بستگی دارد که شما چه موسیقی دوست دارید، هر چند که در میان بسیاری از موارد دیگر، پیشنهادات تا حد زیادی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. امکان دارد که ما نمی‌دانستیم که حتی آهنگی برای روزهای زمستانی آفتابی وجود دارد تا زمانی که پخش موسیقی گوگل ما را با لیست بزرگی از آهنگ‌ها که کاملا مناسب این روزهای سرد؛ اما آفتابی زمستان هستند، مواجه کرد. هر چند که هنوز زمستان  نشده است؛ اما برنامه به خوبی می‌داند که این احساس هم اکنون وجود دارد.

بسته به این که شما چه مقدار به سرویس‌های گوگل وابسته هستید، پخش موسیقی گوگل به مقدار متفاوتی از اطلاعات درباره سلایق موسیقی شما و ترجیحاتتان دسترسی دارد. اگر شما هم اکنون استفاده از این برنامه را شروع کرده‌اید انتظار نداشته باشید که پیشنهادهای فراوان و یا متنوعی را مانند کاربران قدیمی که برای سال‌ها از پخش موسیقی استفاده کرده‌اند و اطلاعاتشان را در اختیارش قرار داده‌اند، دریافت کنید؛ اما آن برنامه به زودی اطلاعات کافی در مورد شما را بدست خواهد آورد و شما شاهد ظاهر شدن پیشنهادت و لیست‌های پخش خواهید بود.‌

این روزها توصیه‌های متنی در سرویس‌های جاری موسیقی در حال تبدیل شدن به یک هنجار هستند و سرویس پخش موسیقی گوگل به لطف شخصی سازی بالایی که دارد، از آنها پیشی گرفته است. حق اشتراک یک حساب برای پخش موسیقی گوگل، ماهیانه 9.99 دلار است؛ هر چند که برای یک ماه به صورت آزمایشی می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر