;
coinex

ناگفته‌هایی از سریال دکستر که به اندازه خود این سریال جذاب هستند

سریال دکسترسریال دکستر یکی از سریال‌های طولانی، پرطرفدار و زیبایی است که در ژانر جنائی تولید شده و برنده جایزه (Emmy) نیز شده است.
شبکه شو تایم (PS) در طی هشت فصل، داستان دکستر را به نمایش گذاشت. داستان سریال دکستر درباره پلیس متخصص پاشیدگی خون است که تلاش می‌کند آدم خوبی باشد و این درحالیست که هم‌زمان تمام آدم‌های بدهای داستان را نیز می‌کشد؛ اما اینکه کاندیدای جایزه امی (Emmy) شود غیرقابل تصور بود.

این فیلم مخاطبانش را به همدردی با یک قاتل عمیقا مضطرب و آشفته، وادار می‌کند. با مسافر تاریکی (Dark Passenger) همراه شوید و از حقایقی که درباره سریال دکستر نمی‌دانید، لذت ببرید!

سریال دکستر برداشتی از یک مجموعه کتاب است

سریال دکستر

در سال ۲۰۰۴ «سارا کلتن» تهیه کننده و مجری طرح، هنگامی‌ که به رمان جنائی رویاهای تاریک دکستر نوشته «جف لیندسی» برخورد کرد، تصمیم به ساخت یک سریال گرفت. البته باید اشاره کرد که در واقع او رمان را نخوانده بود و فقط خلاصه‌ای از آن را پس از انتشار مطالعه کرده بود.

فصل اول بر پایه رمان اصلی ساخته شد، یک تحلیلگر پاشیدگی آثار خون اهل میامی، بنام «دکستر مورگان» پس از اینکه توسط پدرخوانده خود که او نیز پلیس بود تحت آموزش قرار گرفت، مخفیانه مجرمان خطرناک را به قتل می‌رساند. «لیندسی» در نهایت هشت رمان از مجموعه کتاب های دکستر را به رشته تحریر درآورد.

«مایکل سی هال» انتخاب اول برای نقش دکستر نبود

سریال دکستر

تهیه کنندگان سریال دکستر با انتخاب «مایکل سی هال» به‌عنوان بازیگر نقش اول، اصلا موافق نبودند و او به هیچ عنوان مورد علاقه آن‌ها نبود. بعد از انتخاب بازیگران برای فصل پنج، در یکی از اپیزودها، «هال» در اتاق نویسندگان کانال ساندرز (Sundance) گفته بود که او تمایلی به بازی در سریال‌های پرمشغله و همراه با مرگ نداشت.

انتخاب اول مسئولین این سریال، «ژرمی رنر» بود که بازیگر نسبتا گمنامی به شمار می‌رفت؛ اما «رنر» فقط در فیلمی بر اساس داستانی واقعی از زندگی قاتل سریالی، «جفری هامر» ایفای نقش کرده بود و در نتیجه از بازی در این سریال، کنار گذاشته شد. تهیه کنندگان سپس ماتئو بردریک، جیمز اسپایدر، بن استایلر و جان کوساک را پیشنهاد کردند (همه آنان در نهایت کنار گذاشته شدند)

دلیل انتخاب نام دکستر برای فیلم

سریال دکستر

در زبان لاتین، دکستر به معنای راستی یا راست‌دستی است به این معنی که مخالف راست، چپ است که بدشگون و شوم است. این اشاره به دکستر در قبال لقب «مسافر تاریکی» دارد؛ نام مستعاری که او به خوی قاتل و مرگبار شخصیت داستان می‌دهد؛ ذات خرابی که او دائما در حال تلاش برای سرکوب کردن آن است. دکستر شخصیتی عادی است که او برای دیگران به تصویر می‌کشد.

سریال دکستر در واقع برای پخش در شبکه تلویزیونی ساخته شده بود

سریال دکستر

دکستر فقط موضوعی تاریک نیست. دکستر ویژگی‌های به تصویر کشیده شده قتل و جزئیات اسفباری از آن است؛ با این حال شبکه (cbs) این سریال را خانواده پسند نامیده است. در طول مدت اعتصاب انجمن نویسندگان تلویزیون در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸، مدیران شبکه که مستاصل شده بودند از هر راهی برای پر کردن زمان پخش استفاده می‌کردند. در حالی که بیشتر هدفشان نمایش تولیدات ارزان قیمت بود، سرگرمی هفتگی گزارشگران (CBS) بازگو کردن خطاها و اشتباهات کوچک سریال دکستر بود.

مایکل سی هال و جنیفر کارپنتل

سریال دکستر

این یک واقعیت است که بیشتر افراد به طرز باورنکردنی در تلویزیون خوب هستند و شگفت‌انگیزتر این است که شروع عاشقانه‌ای وجود ندارد. مایکل سی هال و جنیفر کارپنتل با یکدیگر زن و شوهر بودند و با توجه به اینکه آنها نقش خواهر و برادر را در سریال بازی می‌کردند این کمی نگران کننده بود. البته آن‌ها در زندگی واقعی و در حال حاضر هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند. این دو در شب سال نو ۲۰۰۸ به هم علاقمند شده و ازدواج کردند و دو سال بعد هم از یکدیگر جدا شدند تا اینکه نویسندگان سریال دکستر تصمیم گرفتند پیوند عاشقانه خواهر و برادری بین این دو برقرار کنند.

دکستر یک قاتل پرکار در زندگی واقعی بود

سریال دکستر

کسانی که تمامی ۹۶ قسمت سریال دکستر را دیده‌اند می‌دانند که تعداد افرادی که در حین سریال به‌ وسیله دکستر به قتل رسیدند و نیز تعداد اسلایدهای خونی که او در جعبه یادگاری‌های خود نگهداری می‌کرد، به واقعیت بسیار نزدیک است. مقایسه تعداد قتل این افراد در سریال دکستر با نرخ واقعی قتل در میامی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۱۳ که دکستر بر روی آنتن بود، نشان می‌دهد که او اگر در دنیای واقعی وجود داشت، باید با سرعت وحشتناکی مشغول کشتن آدم‌ها می‌شد.

برای جمع‌آوری آن اسلایدها، دکستر نیاز به کشتن ۱۲ الی ۱۶ نفر در هر سال داشت، یا کمی بیشتر از یک نفر در هر ماه. در همان دوره زمانی، میامی سالانه شاهد ۵۹ الی ۷۹ قتل بود. مسئولین علت رشد قتل‌ها را پخش سریال دکستر دانستند و این سریال را مسبب ۱۵ الی ۲۰ درصد از قتل‌ها نامیدند.

نویسندگان را به خاطر قسمت آخر سرزنش نمی‌کنیم

سریال دکستر

سریال دکستر به منفورترین شکل ممکن پایان یافت. آیا او توسط همکارانش در مرکز پلیس میامی در یک مسابقه خونین، قبل از اینکه بتواند قتل دیگری انجام دهد متوقف شد؟ آن‌طور که نشان داده شد، نویسندگان می‌خواستند قسمت پایانی را با دستگیری دکستر و محکومیتش به مرگ با تزریق سم به پایان ببرند.

درنهایت او در جائی پیدا شده و از دست «مسافر تاریکی‌اش» نجات پیدا می‌کند؛ اما مدیران پخش با این ایده مخالفت کردند، آن‌ها نمی‌خواستند شخصیت اصلی کشته شود، بلکه در این موارد آنها همیشه می‌خواهند یکی از محبوب‌ترین نمایش‌هایشان را اجرا کنند و در نتیجه دکستر بعنوان یک چوب‌بر و در انزوا به زندگی خود ادامه داد…

.

منبع: looper

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    😐ناموسا ی دونه هشدار اسپویل ؟ وادافک

    پاسخ

    چرا اینقد بد سریالو نقد کردید و فقط کوبیدیدش؟؟؟
    بعدشم اصلا تیتر موضوعتون با خود موضوع نمیخونه، و خواهشن اگر میخواید برای مخاطب پست بزارید طبق نظرهای شخصیتون نیاید یه موضوعو بد نشون بدید.
    مثلا اینم بگید که سریال دکستر باعث این شد تا 3 قاتل سریالی دستگیر بشن و…
    در کل سایتی مثل سایت شما یه نون به نرخ روز خور بیشتر محسوب نمیشه ومطمئن باشید که اگر این پستتون رو برای هر منتقد سینما بخونید بیشر یه انگشت وسط که بهتون نشون بدن نسیبتون نمیشه

    پاسخ