;
coinex

تاریخچه تماس‌ کاربران در آیکلود ذخیره می‌شود و آن‌ها امکان غیرفعال کردن این ویژگی را ندارند

تاریخچه تماس‌ کاربران در آیکلود ذخیره می‌شود

بر اساس یک گزارش تازه مشخص شده است که تاریخچه تماس‌ کاربران در آیکلود ذخیره می‌شود و آن‌ها امکان غیرفعال کردن این ویژگی را ندارند. برای بررسی در ادامه با تکرا همراه باشید.

شرکت امنیتی روسی Elcomsoft در یک پست جدید در وبلاگ خود اعلام کرد که کمتر کسی می‌داند اپل تا چهار ماه تاریخچه تماس‌ کاربران را در حساب آیکلود با جزئیاتی مانند شماره تلفن‌ها، تاریخ ، زمان تماس گرفته ‌شده، طول مدت مکالمه را ذخیره می‌کند. همچنین تماس‌ های از دست ‌رفته و نادیده گرفته ‌شده به ‌واسطه برنامه VoIP که بر اساس چهارچوب CallKit اپل ساخته‌ شده بر روی آیکلود بارگذاری می‌شوند.

سازنده آیفون می‌گوید این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا از طریق هر یک از دستگاه‌های خود بتوانند تماس برقرار کنند و یا به تاریخچه آن‌ها دسترسی پیدا کنند. بنا به گزارش Elcomsoft این ویژگی از زمان سیستم عامل iOS 8.2 که در ماه مارس (اسفند) 2015 منتشر شد، آغاز به کار کرده است. متاسفانه کاربران امکان غیر فعال کردن این ویژگی را ندارند و تا زمانی که کاغذ سفید امنیتی iOS را نخوانند از این موضوع اطلاعی پیدا نمی‌کنند.

باید در نظر داشت که، تاریخچه تماس 4 ماهه، اطلاعات بسیار حساسی هستند که مهاجمان و سازمان‌های اجرای قانون، با پیدا کردن اطلاعات ورود کاربران به دستگاه‌های خود، به ‌راحتی می ‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

کاربران با خاموش کردن درایو آیکلود خود می‌توانند از بارگذاری این اطلاعات جلوگیری کنند اما مسئله اینجاست که با خاموش کردن آیکلود، کاربران در ذخیره ‌سازی اطلاعات خود به مشکل برمی‌خورند و ممکن است این موضوع برای برخی ناراحت‌ کننده باشد.

Elcomsoft اشاره می ‌کند که توانایی همگام‌ سازی تماس‌ ها تنها مربوط به دستگاه ‌های iOS نیست. گوگل این ویژگی را برای اندروید 6.0 و کاربرانی که به ‌تازگی وارد Google Play Services شده‌اند، فعال کرده است. ویندوز 10 موبایل نیز این همگام‌ سازی تماس‌ها را برای همه دستگاه‌هایی که از حساب مایکروسافت استفاده می‌کنند، فعال کرده است. لازم به ذکر است که کاربران اندروید امکان متوقف کردن این همگام‌ سازی را از طریق تنظیمات همگام‌ سازی تلفن هوشمند خود دارند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر