;
coinex

بخش تولید روترهای اپل به زودی تعطیل خواهد شد

شرکت اپل بخش تولید روترهای

قسمت تولید و ساخت روترهای اپل به زودی به کار خود پایان خواهد داد. زمانی که نام شرکت اپل آورده می‌شود اولین چیزهایی که به ذهن شنونده خطور می‌کنند، محصولات معروف این شرکت یعنی آیفون، آیپد، اپل واچ (ساعت هوشمند)، آی مک و مک بوک های این شرکت است.

اما این محصولات تنها گوشه‌ای از تولیدات این شرکت بزرگ را در بر می ‌گیرند. به عنوان مثال این شرکت از سال 1999 میلادی، تولید روتر ایرپورت (airport) را شروع کرده است. ابتدایی ‌ترین نسخه ‌ی این محصول، همان سال به بازار معرفی شد. پس از آن نیز این شرکت نسخه‌های جدید و به روز رسانی‌های جدیدی را در طی این سال‌ها برای این محصول ارائه کرده است. بر اساس گزارش‌ های جدید به دست آمده از این شرکت، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد ساخت روترهای خود را متوقف کند.

در این گزارش که توسط بلومبرگ منتشر شده است ادعا می ‌شود که این اطلاعات توسط منبع موثقی از درون شرکت اپل به بیرون درز کرده است. این سایت ادعا می‌کند مهندسانی که بر روی پروژه‌های مرتبط با روتر ایرپورت کار می ‌کردند به طور رسمی زمینه فعالیت خود را تغییر داده و هم اکنون در بخش‌های دیگری مانند بخش تولید تلویزیون اپل مشغول به کار هستند.

اگر شما از طرفداران این محصول بوده‌اید و از شنیدن این خبر متاثر شدید، بهتر است بدانید که این امر آن چنان نیز غریب الوقوع نبوده است و اگر به شیوه‌ی رسیدگی این شرکت به روترهای airport در سال‌های گذشته بنگریم توقف تولید این محصول معقولانه به نظر می‌رسد.

خط تولید فعلی این محصول با نام ایرپورت شامل دستگاه‌هایی با نام‌های airport extreme،  airport express و time capsule است. مدل airport express تا به حال تا نسخه‌ وای- فای با استاندارد 802.11n  به روزرسانی شده است و بعد از آنکه آپدیت جدید این روترها منتشر شد، نسخه‌ی جدیدی برای این مدل ارائه نشد.

این در حالی است که پس از آن مدل‌های time capsule و airport extreme تا نسخه‌ی 802.11 ac در سال 2013 به روزرسانی شدند؛ اما پس از آن هیچ نسخه‌ی جدیدی برای این مدل از روترهای اپل منتشر نشده است. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر اشاره به این نکته است که این شرکت فروش هر دو مدل airport extreme و time capsule را در فروشگاه‌های خود در سراسر کشور آمریکا متوقف کرده است. این تصمیم که از ماه می امسال توسط این شرکت عملی شده است پایان کار این روتر ها را محتمل ‌تر از قبل می‌کند.

علاوه بر توقف تولید روترهای اپل ، مانیتورهای اپل نیز از بازار خداحافظی خواهند کرد

علاوه بر توقف تولید روترهای اپل ، مانیتورهای اپل نیز از بازار خداحافظی خواهند کرد

روترهای اپل تنها محصولاتی نیستند که غول کوپرتینو با آن‌ها خداحافظی خواهد کرد. همین چند هفته قبل بود که این شرکت بزرگ آمریکایی رسما اعلام کرد که قصد دارد از بازار تولید و فروش مانیتورها نیز کناره گیری کند.

این شرکت برای مدل‌ های thunderbolt و cinema display که هم اکنون در بازار وجود دارند، آپدیت جدیدی ارائه نخواهد کرد. با اینکه این خبر ممکن است برای تعدادی از طرفداران محصولات اپل ناامید کننده باشد؛ اما این تغییر و تحولات نشان می‌دهد که شرکت اپل برای محصولات آینده‌ی خود برنامه‌های مشخصی دارد. به نظر می‌رسد که این شرکت قرار است که بیش از پیش بر روی محصولات پر طرفدار خود یعنی آیفون، آیپد، ساعت هوشمند اپل، مک بوک و تلویزیون اپل تمرکز کند. با اینکه ممکن است مجبور شویم با محصولات دیگری از این شرکت خداحافظی کنیم اما به هر حال به نظر می‌آید که این تغییرات به طور کلی تأثیر مثبتی بر روی روند پیشرفت و توسعه‌ی این شرکت خواهند گذاشت.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر