;
coinex

چگونه گول حراج اینترنتی جمعه سیاه را نخوریم؟

حراج اینترنتی جمعه سیاه

همزمان با حراج اینترنتی جمعه سیاه در امریکا و آن صف های طولانی که مردم ساعت ها در سرمای هوا می خوابند تا فروشگاه ها باز شوند و به سمت آنها حمله ور شوند، در ایران هم بساط حراج اینترنتی گرم است و همه سایت ها ادعای این را دارند که ارزان ترین اجناس را با بالاترین کیفیت عرضه می کنند. آیا واقعا قضیه از همین قرار است؟ خب، واقعا نه! تولیدکنندگان به هر حال سر گنج ننشسته اند که بخواهند مفت و مجانی کالاهایشان را به شما عرضه کنند! حالا چند مورد از کالاهایی را اینجا معرفی می کنیم که مصداق غش در معامله! است:

تلویزیون‌ های اچی دی ارزان!

این فصل، فصلی است که تولیدکنندگان به دنبال معرفی مدل های جدید هستند و به هر حال از قبل مدل هایی روی دست آنها مانده است که بخواهند در خانه تکانی آنها را رد کنند! پس وقتی مثلا با 600 تا 700 هزار تومان تخفیف تلویزیونی را می خرید انتظار نداشته باشید پنل درجه یکی را در حراج اینترنتی تحویل بگیرید.

 لپ‌ تاپ های گران قیمت یا مخصوص بازی

بین آگوست و اکتبر معمولا تولیدکنندگان مدل های سریع و جدید خود را عرضه می کنند و در ماه نوامبر مدل های قدیمی تر مشمول تخفیف می شوند که گاهی شاید بازی های جدید را اجرا نکنند. پس اگر می خواهید لپ تاپی خوب و کارآمدی داشته باشید، شاید بهتر باشد تا ماه ژوئیه صبر کنید!

ردزن های تناسب بدن (Fitness Trackers)

این دستگاه های ناز دوست داشتنی که اکثرا به صورت دستبند هوشمند عرضه می شوند و بسیار شیک هستند، این روزها بازارشان در حراج اینترنتی حسابی داغ است، ولی آیا واقعا همان قدر که کلاس دارند، کاربرد هم می توان برایشان متصور شد؟ خب نه واقعا، خیلی از افراد همان اول آن را کنار می گذارند و این وسیله جزو تزیینی‌های منزلشان می شود.

لباس و پاپوش زمستانی

الان که تازه سر سوز سرماست وقتی بوی حراج اینها به مشام می رسد، حتما باید منتظر پس مانده های لباس و کفش سال های قبل باشید! اگر می خواهید مدل های جدیدتر لباس های زمستانی را خریداری کنید، عجله نکنید و تا بهار منتظر بمانید!

انواع عطر و ادکلن و تقلبی‌ های دیگر

خب، به مهم ترین و هیجان انگیز ترین بخش ماجرا می رسیم، یعنی عطر و ادکلن های برند و ارزان با تخفیف هایی 100 تا 250 هزار تومانی!! قضیه از چه قرار است؟ آیا واقعا آتش به مالشان زده اند؟ خیر! این قسم مواد خوشبو، یا در اواخر ماه های تاریخ مصرف خود هستند و یا اینکه مدل های تقلبی هستند که توانسته اند کد واردات مجاز بگیرند، غافل از اینکه وارداتشان مجاز بوده، نه محل تولید و اصل بودنشان!

خلاصه از این به بعد اگر دخلتان نیست خرج آهسته تر کنید! نه اینکه صبر کنید در حراج اینترنتی ارزان خرید کنید… هیچ ارزانی بی حکمت نیست…

.

منبع: PopSci

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر