;
coinex

اسپیس ایکس، ماهواره ناسا را راه اندازی خواهد کرد؛ ایلان ماسک به ناسا نزدیکتر می‌شود!

اسپیس ایکس، ماهواره ناسا را راه اندازی خواهد کرد؛ ایلان ماسک به ناسا نزدیکتر می‌شود!

شرکت اسپیس ایکس قرارداد جدیدی را برای راه اندازی ماهواره ناسا در سال 2021 به دست آورده است. ماموریت توپوگرافی از اقیانوس و آب های سطحی (SWOT) با استفاده از یک موشک فالکون 9 در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا راه اندازی خواهد شد.

موشک شرکت فضایی اسپیس ایکس، لوازم و سخت افزارهای تحقیقاتی آژانس فضایی ناسا را به مدار زمین خواهد برد. این سازمان، در این ماموریت، نخستین بررسی جهانی از آب های سطحی سیاره را انجام خواهد داد، این ماهواره جزئیاتی را ثبت خواهد کرد که به توضیح تغییرات اقیانوس ها در خلال زمان کمک خواهد کرد.

مجموع هزینه ماموریت این ماهواره 112 میلیون دلار برآورد شده است؛ البته تمامی این هزینه به حساب شرکت فضایی ایلان ماسک نخواهد رفت. به گزارش وب سایت Verge، قسمتی از این بودجه در اختیار سازمان های دیگری قرار خواهد گرفت که قرار است پشتیبانی های اضافی را برای ماهواره ناسا فراهم کنند.

این قرارداد، جدیدترین نمونه از افزایش نفوذ و قدرت اسپیس ایکس در عرصه سفرهای فضایی است. شرکت اسپیس ایکس اهداف بلند پروازانه از جمله استعمار مریخ را هم در سر می پروراند. البته این شرکت در ماههای اخیر با توجه به انفجار موشک فالکون 9 با بد اقبالی هایی هم مواجه شده است.

گفتنی است، موشک فالکون 9 روز 1 سپتامبر (11 شهریور) بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. قرار بود این موشک، محموله فیسبوک، یعنی ماهواره‌ ارتباطی Amos 6 را به مدار پایین زمین ببرد. با این وجود اسپیس ایکس به پیشرفت خود در زمینه سفرهای فضایی ادامه می دهد.

 اسپیس ایکس در حال حاضر محموله های ناسا را به ایستگاه بین المللی فضایی حمل می کند. این شرکت همچنین در حال توسعه فضاپیمای سرنشین دار خود، یعنی دراگون است. این شرکت ژانویه سال جاری، ماهواره اسکن اقیانوس جیسون 3 ناسا را به مدار زمین رسانده بود. اسپیس ایکس سال آینده هم ماهواره جدید ناسا (TESS) را که وظیفه کشف سیاره های فراخورشیدی را خواهد داشت، به مدار زمین خواهد رساند.

همچنین شرکت اسپیس ایکس در توییتر رسمی خود، در این مورد نوشته: “از حمایت و اعتماد ناسا خرسندیم.”

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر