;
coinex

بعد از اتفاقات نوت 7 و واکنش شدید سرمایه گزاران، سامسونگ به دو بخش تقسیم می‌شود

بعد از اتفاقات Galaxy Note 7 و واکنش شدید سرمایه گزاران، ممکن است سامسونگ به دو بخش تقسیم شود.

بعد از اتفاقات Galaxy Note 7 و واکنش شدید سرمایه گزاران، ممکن است سامسونگ به دو بخش تقسیم شود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

به تازگی صندوق تامینی Elliott Management که دارای سهام کوچکی در سامسونگ است، خواستار تقسیم بخش الکترونیک سامسونگ به دو قسمت مجزا و پیوستن آن به NASDAQ، همانند دیگر غول های تکنولوژی، اپل، مایکروسافت و گوگل شده است. این پیشنهاد کنترل سامسونگ را برای سهامداران آسان تر و شفاف تر خواهد کرد.

سامسونگ ساختاری شبیه به chaebol دارد. Chae به معنی ثروت و bol به معنی قبیله است. پس با فهمیدیم معنی این نوع ساختار، متوجه خواهید شد که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال جی، هیوندای و سایرین چگونه کار می ‌کنند، همچون یک کسب ‌و کار خانوادگی به هم پیوسته هستند. این صاحبان در هر یک از ده‌ها شرکت هلدینگ دارای سهام هستند که به نوبه خود در دیگر شرکت‌ های این شبکه حق مالکیت دارند. این موضوع مانع از ورود سرمایه ‌گذاران دیگر به داخل این فضا می‌ شود و همچنین در سیاست مدیریتی این نوع ساختارها، جای هیچ سؤالی نیست.

بیانیه ایی که سامسونگ در جلسه هیئت مدیره دیروز مطرح کرد، حاکی از آن است که این شرکت قصد بازسازی ساختار خود و در نظر گرفتن ایده‌های صندوق تأمینی Elliott را به منظور افزایش سود سهام دارد. این هیئت مدیره به ‌تازگی پسر رئیس Lee را به عنوان یک عضو که ممکن است به برخی تغییرات منجر شود، منصوب کرد. با این حال، به جای گرفتن ” سرمایه ‌داری کرکس ” (اصطلاح رسانه‌های کره‌ای)، صندوق تأمینی Elliott پیشنهاد داده که بخش الکترونیک سامسونگ به سرعت عمومی شود. یادداشت سامسونگ در رابطه با این موضوع اینچنین است:

” بخش الکترونیک سامسونگ در سال‌های گذشته اقداماتی را در رابطه با بهینه ‌سازی قابلیت‌ های کلی این بخش انجام داده و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد. این اقدامات شامل ایجاد یک ساختار هولدینگ شرکتی و منافع بالقوه آن و امکان فهرست کردن سهام‌ های اضافی این شرکت در مبادلات بین‌ المللی است.

شرکت به منظور تعیین ساختار بهینه جدید که شامل طرحی بسیار پیچیده و ملاحظات استراتژیک، عملیاتی، قانونی، نظارتی و مالی مهم است و همچنین انجام یک بررسی دقیق از ساختار مطلوب شرکت‌ های بزرگ، با مشاوران وارد مذاکره شده است.

لازم به ذکر است که این بررسی، مدیریت و قصد هیئت مدیره را نشان نمی‌دهد. انتظار می‌رود این روند 6 ماه زمان ببرد و پس از تکمیل بررسی،  بخش الکترونیک سامسونگ تصمیم نهایی خود را می ‌گیرد.

نیازی به گفتن نیست که، ایده لیست عمومی برای بخش الکترونیک سامسونگ که دخالت‌ های خارجی در فرایند مدیریت همراه خواهد بود، تا چند ماه پیش قابل تصور نبود. اما به واسطه شکست Note 7 و درخواست سامسونگ برای بازگردانی این دستگاه‌ها، چنین نتیجه ایی را برای سامسونگ به وجود آورد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر