;
coinex

بازی Survive ، تجربه ای جدید در بازی های سبک شبیه سازی (Simulator)

یکی دیگر از سبک های پر طرفدار بازی های کامپیوتری، بازی های سبک شبیه سازی (Simulation) هستند. همانطور که در نوشته های پیشین و مطلب بازی های سبک شبیه سازی و در بخش تاریخچه این بازی ها نیز اشاره کردیم، این سبک از بازی های کامپیوتری در اواخر دهه 1980 میلادی وارد بازار شدند و به محبوبیت رسیدند. از اولین بازی ها مطرح این سبک نیز بازی SimCity بود که به نوعی پدر خوانده تمامی بازی های این سبک به شمار می آمد. در این نوشته هم به معرفی و بررسی بازی متفاوت Survive که در این سبک طراحی شده است، می پردازیم.

Survive Simulation Games

بازی Survive توسط جوسو هیه تالاهتی (Juuso Hietalahti) در سال 2016 طراحی شده و به بازارهای جهانی عرضه شده است. این بازی که تجربه ای جدید را در سبک بازی های کامپیوتری شبیه سازی رقم زده است با تعداد بیش از 5.000.000 بار دانلود از بازی های محبوب فروشگاه گوگل (Google Play Store) بشمار می آید. البته این بازی در ایران ناشناخته بوده که تعداد 1.000 دانلودی آن در کافه بازار گواه این موضوع می باشد. این بازی موفق به دریافت 3.5 ستاره از طرف کاربران در کافه بازار شده ولی امتیاز کلی آن در گوگل پلی 4.1 از 5 بوده که این نظر با استفاده از آرا بیش از 100.000 نفر بدست آمده است.

هدف کلی این بازی همانطور که از نام آن بر می آید، زنده ماندن در شرایط سخت محیطی با استفاده از تجهیزات، امکانات و ادوات موجوذ در کوله پشتی شخصیت اصلی بازی و منایع موجود در حیات وحش است. این بازی در محیط هایی مانند جنگل سردسیری، دشت و دامنه کوه ها انجام شده و به نوعی یک بازی سخت بشمار می آید. این بازی برای بازیکن هایی که به تلاش چندین و چند باره و پیاده سازی یک برنامه مشخص و هدف دار برای رد کردن مراحل عادت ندارند، بازی مناسبی بحساب نمی آید.

گرافیک و صداگذاری بازی Survive

گرافیک بازی Survive نسبتا ساده بوده و جریان بازی در یک اسلاید ساده خلاصه می گردد. این بازی با استفاده از موتور گرافیکی یونیتی (Unity) ساخته شده است. تم رنگ های انتخاب شده برای این بازی نیز شامل طیف رنگ های قهوه ای تیره و روشن در کنار طیف رنگی قرمز و نارنجی بوده که حالتی مرموز به آن می دهد.

صداگذاری این بازی نیز مناسب بوده و حال و هوای بودن در محیط هایی مانند جنگل و دشت را به بازیکن القا می نماید. گرافیک این بازی نیز نرم بوده و با تصاویر پس زمینه متحرک می توانند بازیکن را مدت زیادی درگیر خود نماید.

روند بازی Survive

در شروع بازی و بسته به انتخاب بازیکن تعدای ابزار و ادوات به وی داده می شود. این امکانات شامل بسته های غذایی، داروهای مسکن، کبریت و فندک و … می شود. بازیکن می بایست با استفاده از این امکانات شرایط موجود را تحمل نموده و به زمان زندگی خود در محیط اضافه نماید. همچنین با استفاده از وسایل و منابعی که در محیط بازی وجود دارد، بقای خود را برای زمان بیشتری تضمین نموده و مانع از از دست رفتن انرژی و در نهایت مرگ کاراکتر باز گردد. شخصیت بازی با استفاده از چوب و منابع طبیعی اقدام به روشن نمودن آتش نموده و خود را از سرما حفظ می نماید.

همچنین با استفاده از نایلون از آب جمع شده در آن استفاده نموده و تشنگی خود را رفع می نمید. با استفاده از نیزه، چوب ماهیگیری و چاقو نیز به شکار حیوانات وحشی پرداخته و گرسنگی خود را رفع می نماید. با استفاده از تکه های چوب نیز میتوان سرپناهی برای خود ساخته و در آن به استراحت پرداخت. گزینه هایی که می بایست به آن توجه نمود و با استفاده از منابع آنها را برطرف نمود شامل انرژی، دمای بدن و آب بدن می شوند.

نتیجه کلی

این بازی یک تجربه چدید در سبک بازی های استراتژیک بشمار می آید. برای موفق شدن در این بازی و برآوردن هدف اصلی آن یعنی زنده ماندن به مدت زمان بیشتر، نیاز به صبر و حوصله و خلاقیت بوده و نیاز به انجام آزمون و خطاهای متعدد است. در مجموع این بازی برای کسانی که از بازی های کامپیوتری فقط برای گدراندن زمان استفاده می کنند، گزینه مناسبی بشمار نمی آید.

منبع:

تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر