;
coinex

سه ویژگی که مدیر منابع انسانی از کارمندانش می‌خواهد

سه ویژگی که مدیر منابع انسانی از کارمندانش می‌خواهد

داشتن یک رزومه‌ی کاری باکیفیت تنها اولین گام برای یافتن یک شغل رویایی و تامین امنیت شغلی است. بخش منابع انسانی (HR) از ابزارهای مختلفی برای انتخاب کاندیداهای شغلی استفاده می‌کند، آن‌ها با داده‌های روان‌شناختی مانند IQ و EQ (هوش شناختی و هوش هیجانی)، ظاهر فیزیکی و ابزارهای کشف استعداد کار می‌کنند.

ماموریت شما این است که یک عملکرد قانع‌کننده از خود ارائه کنید. البته این بدین معنا نیست که خود را متفاوت از آن‌چه که هستید نشان دهید، بلکه شما باید سعی کنید به صورت کامل خود واقعی‌تان را نشان دهید. به این معنی که قادر باشید مدارک تحصیلی، تجارب، اهداف حرفه‌ای و حتی فعالیت‌های غیرمربوط به کار را با تمرکز بر استراتژی سازمان بیان کنید.

اگرچه قواعد بازی متفاوت است و هر سازمان از ابزارها و عوامل کلیدی مختلفی (چابکی ذهنی، مهارت گوش دادن، توسعه و غیره) برای انتخاب یک کارمند خوب بهره می‌جوید، سه عامل مهم وجود دارد که به نظر می‌رسد همه‌ی سازمان‌ها در اهمیت دادن به این عوامل هم‌سو هستند. این سه عامل کلیدی از یک ویژگی مهم برخوردار هستند و آن هم این است که شما می‌‌توانید این عوامل را در خود تقویت کنید.

سه ویژگی مهم که مدیر منابع انسانی از کارمندانش می‌خواهد:

۱. چابکی

سازمان‌ها می‌خواهند کارکنانی داشته باشند که از توانایی تغییر سریع برخوردار باشند، افرادی که بتوانند در داخل و خارج از محل کار به سرعت با تغییرات و رویکردهای مختلف منطبق شوند. این موضوع فقط در مورد عملکردها نیست، بلکه انعطاف‌پذیری بین فرهنگ‌ها و نسل‌های مختلف نیز به اندازه‌ی استعداد و تجاری گذشته پراهمیت است.

به گزارش شرکت بوز آلن همیلتون (شرکت مشاور مدیریت آمریکایی) حدود هفتاد درصد از کارفرمایان در انگلیس و ۵۸ درصد در ایالت متحده مهارت‌های بین فرهنگی را در انتخاب یک کارمند خوب بسیار مهم ارزیابی کرده‌اند. به دلیل فضاهای کاری امروزی بین چهار نسل به اشتراک گذاشته می‌شود، بنابراین مهم است که شما مایل و قادر به یافتن زمینه‌های مشترک برای کار با دیگران باشید.

۲. نگرش

هوشمندی، روحیه، شجاعت و حس شوخ‌طبعی شاید پیش‌نیاز یک شرکت حسابداری نباشد، اما کارفرمایان می‌خواهند کارمندانی را استخدام کنند که از چالش‌ها لذت می‌برند. آن‌ها دوست دارند کارمندان‌شان از روحیه بالایی برخوردار باشند.

فرآیند استخدام در لگو(lego) استرالیا و نیوزلند بیش از اندازه به خلاقیت و خارج از جعبه فکر کردن بستگی دارد. به طوری که آن‌ها آزمون‌های مختلفی برای تشخیص آن به کار می‌گیرند. مدیر منابع انسانی لگو، کمبرلی برتون می‌گوید:

ما تیمی با کارایی بالا هستیم، ما انتظار زیادی از کارمندان‌مان داریم. اما هدف‌مان تنها این است که شما از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید.

۳. آگاهی

اگر شما درک عمیقی از برندی که انتخاب کردید نداشته باشید، می‌توانید موارد بالا را فراموش کنید. به این دلیل که زمانی برای اثبات موارد بالا نخواهید داشت. در بازار کار رقابتی امروز، شما نیاز دارید که زمین بازی را به طور کامل بشناسید و ثابت کنید که یک مهره‌ی ارزشمند برای آن هستید. اگر شما بتوانید از سازمان مورد نظر کاملا شناخت داشته باشید و هم‌چنین آگاهی لازم از توانایی‌های خود نیز داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را همسو کنید. سازمان‌ها می‌خواهند کارکنان‌شان با هماهنگی مهارت‌ها و شغل مورد نظر انگیزه لازم برای کار مفید را چند برابر کنند.

[author title=”جابینجا” image=”https://techrato.com/wp-content/uploads/2016/11/jobinja-logo.png”]سایت استخدام جابینجا یک سامانه برای رساندن افراد به شغل مورد علاقه‌شان است. ایجاد ارتباط آسان و سریع بین کارجو و شرکت‌های برتر در ایران مهم‌ترین وظیفه و خدمتی است که جابینجا انجام می‌دهد. با کشف فرصت‌های شغلی از طریق وبسایت جابینجا به راحتی به شغل مناسب و رویایی خود دست پیدا می‌کنید.[/author]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با پیشرفت علم و تکنولوژی و اومدن نرم افزارها و سیستم های مدیریت منابع انسانی مثل سجایا نگار کار مدیران خیلی راحت تر از قبل شده راهکار سیستم مدیریت منابع انسانی مدیران را قادر می‌سازد تا ضمن کاهش هزینه، حذف دوباره‌کاری‌ها و افزایش دقت و سرعت در پردازش اطلاعات، بستر اطلاعاتی لازم برای تصمیم‌گیرهای خود را فراهم آورده و زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری کارکنان شوند

    پاسخ