;
coinex

بلژیک، کشور تن تن هم وارد رقابت فضایی می شود

بلژیک، کشور تن تن هم وارد رقابت فضایی می شود؛ آژانس فضایی فدرال بلژیک

شخصیت کمیک استریپ بلژیکی تَن تَن در دهه 1950 با موشک های کارتونی معروفش به شناساندن رقابت فضایی کمک بسیاری کرد، حال با گذشت هفت دهه از انتشار کتاب مشهور “مقصد کره ماه” کشور این خبرنگار کاوشگر و ماجراجو، بالاخره نسخه ناسای خودش را خواهد ساخت.

آژانس فضایی فدرال بلژیک (ISAB) سال آینده راه اندازی می شود، به گفته الک سلور وزیر علوم بلژیک، تاسیس این آژانس به صنعت این کشور امکان سهیم شدن در 5 درصد بودجه سالانه 7 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در صنعت فضا را می دهد.

چالش بالا رفتن قدرت هند و چین و تغییر قوانین برای مناقصه و مزایده ها در سطح اتحادیه اروپا به معنای این است که بلژیک باید برای رقابتی کردن شرکت های خود سرمایه گذاری کند. به گفته سلور: “اگر به همین وضعیت بمانیم، قراردادهای فضایی را از دست می دهیم.”

حدود 60 شرکت در بخش های محلی از جمله شرکت 96 ساله سابکا که در برنامه موشک آریان اروپا همکاری داشته، در این پروژه مشارکت خواهند داشت.

پوستر بزرگی از تن تن در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو، پاریس
پوستر بزرگی از تن تن در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو، پاریس

تصاویر داستان های فضایی تن تن که با داستان”مقصد کره ماه” در سال 1950شروع شد، تبدیل به یکی از گنجینه های ملی بلژیک شده و در سراسر جهان محبوبیت بی نظیری را کسب کرده است. گفتنی است، چند هفته قبل، یک صفحه از کمیک استریپ تن تن با نام “روی ماه قدم گذاشتیم” که در سال 1954 توسط خالق اثر هرژه ترسیم شده بود، به قیمت ۱ میلیون و ۵۵ هزار یورو در حراجی در پاریس به فروش رسیده است.

.

منبع: reuters

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر