;
coinex

طراحی پر خطر باتری Galaxy Note 7 دلیل انفجار آن است

طراحی پر خطر باتری Galaxy Note 7

طراحی پر خطر باتری Galaxy Note 7 دلیل انفجار آن است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

بنابر یک گزارش جدید، طراحی پر خطر باتری Galaxy Note 7 توسط سامسونگ دلیل انفجارهای متعدد این تلفن هوشمند معرفی شد. این انفجارها باعث شد تا سامسونگ، گوشی Galaxy Note 7 را از بازار جمع آوری کند. سامسونگ در طراحی باتری این دستگاه برای جدا کردن لایه مثبت که از اکسید کبالت لیتیوم و لایه منفی که از گرافیت ساخته شده، از یک جفت لایه پلیمر آغشته به الکترولیت استفاده کرده است. هنگامی که این دولایه به هم متصل شوند، گرمای زیاد حاصله، منجر به انفجار می‌ شود.

در این گزارش آمده است، فشرده سازی باتری باعث شده تا لایه های مثبت و منفی بر روی هم فشار بیاورند. خود سامسونگ گفته که ممکن است در طراحی اش بیش از حد پر خطر عمل کرده باشد. علاوه بر این مقدار تورم طبیعی باتری نیز این امر را تشدید می‌کند. برخی از این فشار ها و تورم ها زمانی رخ می‌ دهد که از پشت دستگاه به آن فشار وارد شده باشد، مانند زمانی که تلفن در جیب پشت قرار دارد و شخص روی صندلی می ‌نشیند.

به منظور ساخت یک تلفن نازک، باتری تا حد ممکن ظریف طراحی شده که باعث به جای ماندن ردپایی باریک شده است. همچنین در این گزارش آمده است که اگر این فبلت از بازار جمع آوری نمی‌شد، بدنه این تلفن هوشمند احتمالا از هم جدا می ‌شد.

سامسونگ در طراحی این باتری و قرار دادن آن در جای بسیار تنگ، ریسک بالایی کرد. البته این مشکل باید در آزمون هایی که سامسونگ با شکستن پروتکل رایج، خود دست به این آزمون ها زده بود، خود را نشان می‌داد.

اینسترومنتال می‌گوید:

طراحی و فرآیند اعتبار بخشی یک محصول جدید برای هر کسی یک چالش است. در این مورد سامسونگ با انجام آزمایش‌ ها و فرآیند اعتبار بخشی که خود انجام داده بود، با دست خود شکست را برای این تلفن فراهم کرد. آنها محصول خطرناکی را وارد بازار کردند که این موضوع برای یکی از برترین شرکت های الکترونیکی در جهان امری بسیار مهم است و نشان می‌ دهد که این شرکت نیاز به ابزارآلات بهتری دارد.

با این کار سامسونگ به پای خود شلیک کرد و باعث شکست خود شد. بنا بر یک محاسبه، سامسونگ در مجموع مبلغی بیش از 5 میلیارد دلار از درآمد خود را در شکست گلکسی نوت 7 از دست داده است.

باتری Galaxy Note 7 دلیل انفجار

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر