;
coinex

مدیرعامل مایکروسافت به خاطر استراتژی های خود در رابطه با بخش تولید موبایل، توسط سهامداران مورد پرسش قرار گرفت

مدیرعامل مایکروسافت

مدیرعامل مایکروسافت ، ساتیا نادلا به خاطر استراتژی های خود در رابطه با بخش تولید موبایل توسط سهام داران مورد پرسش قرار گرفت. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

در تاریخ 30 نوامبر (10 آذر) جلسه ای میان مسئولین و سهامداران شرکت مایکروسافت صورت پذیرفت. در این جلسه که در رابطه با برنامه های آینده این شرکت برای تولید دستگاه های موبایل بود، سهامداران در مورد موضوع های مختلفی با مدیران اجرایی این شرکت صحبت کردند و نقطه نظرات خود را در قالب پرسش و پاسخ بیان کردند.

این جلسه که با جمله “لطفا موبایل های ویندوز فون و دیگر دستگاه های خود را در حالت سکوت قرار دهید” شروع شد در واقع این معنی را می رساند که تعداد بسیار زیادی از حاضرین جلسه خود از طرفداران و خریداران موبایل های تولیدی این شرکت هستند. این جمله که در مکان های دیگر کمی خنده دار به نظر می رسید با حال و هوای جلسه که به طور ویژه ای برای مطرح کردن مسائل مختلف پیرامون گوشی های ویندوز فون بود همخوانی داشت. البته ناگفته نماند که بیشتر حاضرین جلسه از برنامه های اجرا شده در مورد این گوشی ها اظهار نگرانی می کردند.

این روزها مایکروسافت تولید گوشی های خود را محدودتر از قبل کرده و بیشتر سعی دارد که گوشی هایی با تعداد کمتر، اما به طور ویژه تولید کند. در ادامه این موضوع که توسط یکی از سهامداران مطرح شد، او افزود: من حدود 18 ساعت در روز از گوشی هوشمند خود استفاده می کنم و می خواهم دلیل این استراتژی جدید شرکت را بدانم، چرا که به نظر می رسد مایکروسافت در حال کاهش فعالیت خود در زمینه تولید گوشی های هوشمند است. در حالی که افراد به طور معمول بیشتر از هر چیزی این روزها با گوشی‌های هوشمند امور روزمره خود را انجام می دهند و بیش از پیش تقاضا برای این نوع دستگاه ها افزایش یافته است.

در جواب این سؤال مدیرعامل مایکروسافت ، ساتیا نادلا گفت که این شرکت قصد دارد که نوآوری را با خود به بازار بیاورد. در ادامه می توانید شرح مفصل تری از صحبت های نادلا را مطالعه کنید:

ما در مورد این موضوع به صورت گسترده تری فکر می کنیم. هدف ما این است که بتوانیم پویایی را نه تنها بر روی یک دستگاه خاص بلکه برای تمام دستگاه ها فراهم کنیم. این بدین معناست که ما از مسیر تولید دستگاه های موبایل دور نشده ایم و در حال حاضر تمرکز ما بر روی مواردی است که می تواند ما را از بقیه تولیدکنندگان متمایز کند. اگر هم اکنون بخواهیم گوشه ای از این وجه تمایز ها را نام ببریم ، می شود به قابلیت مدیریت متفاوت، امنیت و قابلیت های منسجم این گوشی ها اشاره کرد. همچنین گوشی های مایکروسافت دستگاه هایی هستند که می توانند به جای کامپیوترهای شخصی نیز عمل کنند. ما می خواهیم بر روی این موارد تمرکز کنیم و آنها را بیش از پیش ارتقا دهیم.

او گوشی ویندوز فون 10 HP Elite x3 را مورد ستایش قرار داد و در مورد آن به حاضرین گفت که این دستگاه نمونه خوبی از آن چه که ما در سر می پرورانیم است.

در این جلسه دانا ونس که یکی از قدیمی ترین سهامداران شرکت مایکروسافت و از ستایشگران و طرفداران پر و پا قرص گوشی های ویندوز فون است از مدیر عامل این شرکت در رابطه با چشم انداز آینده مایکروسافت برای دستگاه هایی که در دسترس کاربران است پرسید. چرا که طبق گزارش اخیر به نظر می رسد که این شرکت پروژه ی Band را با بی تفاوتی تعلیق کرده است.

او همچنین افزود طبق خبرهای به دست آمده در چند روز اخیر نسخه ای از برنامه های Microsoft pix و outlook برای کاربران گوشی های اندروید و آی او اس منتشر شده است در حالی که این دو برنامه برای دستگاه های ویندوز فون موجود نیست.

این ادعا نیز توسط ساتیا نادلا توجیه شد. او به حاضرین جلسه گفت که این شرکت به هیچ عنوان از پشتیبانی کاربران خود دست نخواهد کشید؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که نرم افزارهای تولیدی مایکروسافت می توانند با استفاده از جذب کاربران سیستم عامل های دیگر پیشرفت کنند و استفاده از آنها همه گیرتر شود.

“ما می خواهیم که بر روی تمامی جنبه هایی که توسط آن می شود عملکرد دستگاه های موبایل را افزایش داد، مانور دهیم و همزمان با آن می خواهیم که هرچه بیشتر بتوانیم کاربران دستگاه های خود را پشتیبانی کنیم. این هدفی است که به نظر من به زودی می توانیم به آن دست پیدا کنیم. ما هیچگاه خدمات خود را از دارندگان دستگاه های ویندوز فون دریغ نخواهیم کرد. با این حال قصد داریم که این خدمات را به دارندگان دستگاه های دیگر نیز ارائه کنیم و نرم افزارهای شرکت را در اختیار آنها نیز قرار دهیم.”

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر