;
coinex

اپل برای استفاده نادرست از مواد پر خطر، 450 هزار دلار جریمه شد

جریمه اپل

اپل برای استفاده نادرست از مواد پر خطر جریمه شد. جریمه اپل به میزان 450 هزار دلار اعلام شد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالت کالیفرنیا در آمریکا اخیرا اعلام کرده است که شرکت اپل برای پرداخت غرامت 450 هزار دلاری خود با این سازمان به توافق رسیده است.  این سازمان ادعا کرده است که شرکت اپل زباله های الکترونیکی پر خطری را به صورت نادرست دفع کرده است.

بر اساس گزارشی که آژانس حفاظت از محیط زیست کالیفرنیا توسط دپارتمان کنترل مواد سمی این سازمان در این زمینه ارائه کرده است، شرکت اپل در طی مذاکراتی در این رابطه قبول کرده است که بازرسی های بیشتری در رابطه با دفع زباله های این شرکت در کوپرتینو انجام شود.

گفته شده است که شرکت اپل در بازه زمانی 2011 تا سال 2012 میلادی از یک وسیله زباله خوردکن الکترونیک در کوپرتینو استفاده کرده است که در این زمان توانسته است 1.1 میلیون پوند زباله را دفع کند. این مقدار برابر با 500 تن زباله است.

این شرکت این عمل را تا سال 2013 در این شهر ادامه داده و پس از آن دستگاه خود را به شهر سانی ویل انتقال داده است و حدود 800  هزار پوند زباله را نیز با همین روش دفع کرده است. این در حالیست که قبل از این کار می بایست با مسئولین ایالت هماهنگ کرده و مجوزهای قانونی این کار را دریافت کند.

جریمه اپل

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت اپل پس از استفاده از این دستگاه غیر مجاز، براده های فلزی تولید شده را به بخش دفع زباله منتقل کرده است. در حالی که این بخش به هیچ عنوان واجد شرایط برای دفع صحیح این مواد پرخطر نبوده است؛ چرا که مجوز لازم و آمادگی این کار را نداشته است.  اگر چنین موادی به صورت اتفاقی در هوای آزاد منتشر شود، می تواند هم برای انسان ها و هم برای حیات وحش بسیار خطرناک باشد و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

بر اساس گفته های مسئولین ایالت کالیفرنیای آمریکا، شرکت اپل در علامتگذاری روغن های استفاده شده به عنوان زباله خطرناک کوتاهی کرده است و پس از آنکه آن ها را برای دفع به بیرون از محیط کارخانه فرستاده، از انتقال و دفع صحیح آنها اطمینان پیدا نکرده است. این شرکت همچنین این مسئله را به طور صحیحی به مسئولین مربوطه گزارش نکرده است.

یکی از سخنگوهای شرکت اپل در این زمینه در ایمیلی به روییترز گفته است: “این اشتباه در خلال قصور و کوتاهی ما در هنگام تعطیل کردن یکی از سایت های بازیافت و بازگشایی یک سایت جدید اتفاق افتاده است. ما با سازمان کنترل مواد سمی به  طور صمیمانه ای همکاری کرده ایم و پس از آن نیز همکاری خود را برای جبران کوتاهی های اخیر ادامه خواهیم داد و در حال حاضر برای استفاده از سایت بازیافت جدید خود مجوزهای لازم را اخذ کرده ایم. ما از تمام امکانات خود استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم موارد امنیتی و سلامت عمومی را به طور کامل رعایت کنیم.”

با اینکه مسئولین شرکت اپل گفته اند که این اتفاق به خاطر یک اشتباه در گرفتن مجوزهای مربوط به دفع و بازیافت زباله ها افتاده است” اما به هر حال هم شرکت های تولیدکننده این مواد و هم مسئولین مربوط به کنترل مواد سمی باید بیشتر از قبل در این زمینه با هشیاری بیشتری عمل کنند.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر