;
coinex

اسپیس ایکس، پرتاب موشک فالکون 9 را به تعویق انداخت

اسپیس ایکس پرتاب فالکون 9 را به تعویق انداخت

برنامه شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس برای پرتاب موشک فالکون 9 به تعویق افتاد. اسپیس ایکس در بیانیه ای اعلام کرد: “ما در حال انجام تحقیقات نهایی در مورد سانحه یک سپتامبر موشک خود هستیم تا مراحل نهایی لازم برای ایمنی و اطمینان جهت بازگشت در اوایل ژانویه با ماهواره ایریدیوم 1 را فراهم کنیم. این (تعویق) زمان بیشتری برای آماده سازی موشک و انجام آزمایش های گسترده را در اختیار ما قرار خواهد داد.”

شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز پس از این خبر، در بیانیه ای اعلام کرد، با تصمیم اسپیس ایکس موافق است: “ما به توانایی شرکت برای رساندن ماهواره مان به مدار پایین زمین اطمینان کامل داریم.”

اسپیس ایکس قرار است، 10 ماهواره ایریدیوم نکست این شرکت را به مدار پایین زمین برساند. این 10 ماهواره، اولین سری از 70 ماهواره ایریدیوم کامیونیکیشنز خواهند بود. این شرکت ارتباطات ماهواره‌ای، قصد دارد ماهواره های خود را طی هفت پرتاب به مدار زمین ارسال کند. به گفته ایریدیوم کامیونیکیشنز، این ماهواره ها جایگزین شبکه ای متشکل از 66 ماهواره خواهند شد که در هر حال حاضر در مدار پایین زمین در حال انجام عملیات هستند.

پیش از این برنامه پرتاب موشک فالکون 9 برای 16 دسامبر (26 آذر) برنامه ریزی شده بود. اسپیس ایکس اوایل هفته گذشته اعلام کرده بود، برای پرتاب موشک خود هنوز نیاز به چراغ سبز اداره هوانوردی فدرال دارد. این سازمان هم اکنون مشغول نظارت بر تحقیقات شرکت در مورد سانحه یک سپتامبر است.

شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس که از 1 سپتامبر جاری پس از انفجار یکی از موشک های فالکون 9 که در طول تست پیش از پرتاب رخ داد، پرواز موشک هایش را لغو کرده و قرار بود فالکون 9 را در تاریخ 16 دسامبر پرتاب کند. اسپیس ایکس تحقیقات خود در مورد علت انفجار سکوی پرتاب موشک را تقریبا به پایان رسانده است، به نظر می رسد این بار مهندسان شرکت، تعادل بین مخزن اکسیژن و هلیوم فیبر کربن در مرحله بالایی موشک را برقرار کرده اند.

در سانحه ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور) موشک فالکون ۹ بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. قرار بود این موشک محموله 200 میلیون دلاری فیسبوک، یعنی ماهواره‌ ارتباطی آموس 6 را به مدار پایین زمین ببرد؛ اما انفجار موشک فالکون ۹ همه برنامه ها را تغییر داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس پس از این سانحه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNBC گفته بود: “مشکل واقعا تعجب آوری بود که پیش از این هرگز در تاریخ پرتاب موشک ها با آن مواجه نشده بودیم.”

حال به نظر می رسد، به احتمال زیاد در اوایل ژانویه سال آینده، شاهد پرتاب موشک فالکون 9 از از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا خواهیم بود.

.

منبع: spacenews

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر